רחובות עם קסם מיוחד

שיטוט של שישי בבוקר בסמטאות הקטנות והצבעוניות שבאזור רחוב קינג' ג'ורג' בתל-אביב מספק חוויה של קסם אורבני טעים להפליא

לא פעם אנחנו מחפשים גם שקט בתוך העיר; לסטות מהעורק הראשי והסואן של העיר לטובת רחובותיה הקטנים, הצדדיים ולעיתים האנונימיים. כאלה הם כמה מהרחובות הקטנים החוצים את רחוב קינג ג'ורג' בתל-אביב - רחוב צבעוני ומלא חיים, בעיקר בבוקר יום שישי.

את הבוקר כדאי להתחיל ברחוב - "סמטה אלמונית". פנייה שמאלה אל תוך הסמטה הצבעונית יחשוף בפניכם את תל-אביב הצעירה והתוססת. בסמטה כמה תחנות המחייבות עצירה והצצה את תוך עולם של רטרו וצדק חברתי. ארוחת בוקר כדאי לאכול ב"סוניה גצעל" - בית הקפה מתוק שבחצרו תיהנו מארוחת בוקר מעולה שמרכיביה משוק הכרמל הסמוך.

בסוף הסמטה שוכנת חנות בגדים בסגנון פרינג' שנקראת - "המחתרת". על הקולבים עשרות חולצות, חצאיות ושמלות בגזרות שונות ומשונות וחולצות גבריות שכאילו נלקחו מהסרט שלאגר.

אם רכשתם ב"מחתרת" חגורה מעור, מוטב שתשאירו אותה בחוץ בתחנה הבאה. "סלון מזל" הסמוך, הוא מרכז להפצת מידע רדיקלי שחרת על דגלו את נושא זכויות בעלי החיים כמו גם תמיכה בנושאים אקולוגיים וחברתיים נוספים. במקום יש גם חנות ספרים המציעה ספרים, כתבי עת ועלונים רדיקליים בנושאי גלובליזציה ואף בית קפה קטן המציע מנות על טהרת המזון הטבעוני.

כמה רחובות משם, ברחוב רש"י, שוכנת "ביאטריס" - מעדנייה הולנדית משגעת המייבאת את מיטב המעדנים מהולנד. החנות גדושה בעוגות מקמחי שיפון, ממתקי ליקריץ, עוגיות ג'ינג'ר וגולת הכותרת שעליה גאוות המקום: "hagelslag" - פירורי שוקולד הולנדים שאותם מפזרים על פרוסת לחם מרוחה בשכבה עבה של חמאה הולנדית. בעלת המקום, מרים, מסבירה בחיוך רחב ובמבטא הולנדי כובש שאת פירורי ה-"hagelslag" אפשר גם לאכול בתוך... פיתה.

" סוניה גצעל שפירא: סמטה אלמונית 1, 077-5261234 " המחתרת: סמטה אלמונית 7, 03-6202413 " א'-ה': 11:00-20:00 " שישי: 10:00-16:00 " סלון מזל: סמטה אלמונית 3, 03-6297734 " א'-ה': 11:00-23:00 " שישי: 11:00-15:00 " ביאטריס: רח' רש"י 19, 03-5256415

הכותבת היא מחברת רב המכר "שישי בבוקר - המלצות לבילוי קסום" בהוצאת כנרת