מומחים לכירורגיה כללית

כירורגיה כללית היא אחד התחומים הרחבים מבחינת היקף ומגוון הניתוחים המתבצעים. טווח עלות של ניתוחים בסדר גודל קטן (ניתוח פרוקטולוגי, תיקון בקעים, הסרת כיסי מרה) עד ניתוחים מורכבים יותר יכול לנוע בין אלפי שקלים בודדים ליותר מ-120 אלף שקל. העלות בפועל למנותח בעל ביטוח מושלם מתחילה ב-1,000 שקל ומגיעה לעשרות אלפי שקלים

פרופ' אברהם צ'רניאק

מנהל המחלקות הכירורגיות בבית-חולים וולפסון, חולון. מומחה בכירורגיה של הכבד, הלבלב ודרכי המרה, וכירורגיה אונקולוגית של מערכת העיכול. תחומים נוספים: כירורגיה אנדוקרינית של בלוטות המגן, וכירורגיה לפרוסקופית מתקדמת בטכנולוגיה ניתוחית זעיר-פולשנית. בוגר בית-הספר לרפואה בירושלים, התמחה בכירורגיה כללית בשיבא. השתלם בכירורגיה של הכבד והלבלב בבית-חולים המרסמית' בלונדון, ואחר-כך בהשתלות כבד וכליה בבית-חולים ע"ש מלכה אליזבת בברמינגהם, אנגליה. כיהן כמנהל המחלקה לכירורגיה כללית והשתלות בבית-חולים בברן בשווייץ. משם שב לארץ ב-93' לתפקיד מנהל המחלקה הכירורגית בוולפסון.

אני מאמין: "גידולים סרטניים בלבלב ובכבד אינם חשוכי מרפא. אלה גידולים שמאוד מאתגרים אותי. היום נכנסו שיטות וטכנולוגיות חדשות, שמאפשרות טיפול טוב יותר ומאריכות חיים. השיטה המועדפת עליי היא טיפול בשילוב של כירורגיה אגרסיבית עם כימותרפיה אגרסיבית, תוך תגובה על התפתחות המחלה. ניתן לרפא אחוז משמעותי של חולים בסרטן הלבלב ולהאריך חיים, אם כי לא את רובם. גם בגידולים מסוימים ובגרורות בכבד, שנחשבו סופניות, ניתן לטפל בשילוב של כימותרפיה, ניתוח, וטכנולוגיות חדשות, כמו הרס רקמות בשיטות זעיר-פולשנית, הרס גרורות בהכנסת מחט למרכז הגידול, והקרנת אנרגיה של גלי רדיו".

מחיר טיפול פרטי: 1,000 שקל לפגישת ייעוץ לפני ניתוח. מנתח באסותא, במסגרת השותפות "אסיה מדיקל-סנטר" עם פרופ' מיכה רבאו, ועם ד"ר עמיר סולד.

פרופ' ברטי (הרברט) פרוינד

מנהל המחלקות הכירורגיות בהדסה הר-הצופים, כירורג אונקולוגי בכיר בתחומי מערכת העיכול, המערכת האנדוקרינית (בלוטות הורמונליות), מטבוליזם ותזונה בכירורגיה, מומחה להזנה תוך-ורידית כשמערכת העיכול פגועה ולא מתפקדת. עוסק בעיקר בהסרת גידולים ובטיפול במחלות דלקתיות. בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, התמחה בהדסה ובבוסטון, באחד מבתי-החולים של אוניברסיטת הרווארד.

אני מאמין: "התחדשות היא התרופה לשחיקה אמנם 30 שנות ניסיון בכירורגיה שוחקות, אבל גם לזה יש תרופה. אתה משתמש בפרוצדורות חדשות, משנה גישה למחלות מסוימות שפעם לא ניתחו, והיום כן. בעבר כמעט לא ניתחו את הלבלב, והיום זה הדבר היחיד שיכול לעזור לחולה. ניתוחים לשחזור מערכת העיכול, לפרסקופיות, הם פיתוחים שמחדשים גם אותך. אנחנו לא רק מנתחים, אלא גם מלמדים מתמחים לנהוג בדרך שהיית רוצה שהכירורג המודרני יהיה".

מחיר טיפול פרטי: ייעוץ: 720 שקל. מקבל במסגרת השר"פ.

פרופ' יוסף קלאוזנר

יו"ר המועצה הלאומית לכירורגיה, ראש האיגוד הכירורגי בארץ ומנהל האגף הכירורגי במרכז הרפואי איכילוב. חולש על החטיבה הכירורגית הגדולה בארץ, שבה 110 מיטות אשפוז, 30 רופאים, חמישה פרופסורים, ושש יחידות התמקצעות. מהמובילים והמוערכים בכירורגיה אונקולוגית ומומחה לניתוחי סרטן מורכבים. עוסק בעיקר בגידולים בלבלב, בוושט, בקיבה ובמעי גס, בגידולים חוזרים ובשד.

בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א. התמחה אצל פרופ' רוני רוזין, ולמעשה מנהל היום את מחלקתו. עבד באונ' הרווארד שלוש שנים כחוקר-מוזמן בביה"ס לרפואה.

אני מאמין: פרופ' קלאוזנר סבור שאף התמקצעות היא חיונית, התמקצעות יתר טומנת בחובה בעיה: "רופאים מפתחים ידע ומיומנות יוצאים מהכלל, אבל בתחומים צרים. זה נהדר, אבל גם מסוכן. יש המון מומחים, אך חסרים רופאים שאפשר להגדירם "מומחי-על", כאלה בעלי מבט כולל שלא מתמקד בתחום ובאיבר מסוים, אלא בכל החולה. היכולת להעניק טיפול רפואי, תוך ויסות בין כל המומחים, שמאפשרת לראות את החולה בכללותו, היא ייחודית כיום. הרבה חולים סובלים מריבוי מומחים, אבל חסר להם אבא רפואי, בוס, מנהל או רופא, שיכריעו על הקדימויות. כל אחד מנגן, אבל לא כתזמורת עם מנצח".

מחיר טיפול פרטי: 800-1500 שקל. מנתח פרטי בהרצליה מדיקל-סנטר.

ד"ר עמיר סולד

מנהל היחידה ללפרסקופיה באיכילוב, מומחה לכירורגיה כללית ולכירורגיה זעיר-פולשנית באמצעות חתכים זעירים. משתמש בפרוצדורה של הכנסת מצלמת וידאו וביצוע הניתוח תוך הסתכלות על מסך טלוויזיה. עובד כיום בשותפות עם הפרופסורים צ'רניאק ורבאו באסיה מדיקל-סנטר, ובחצי משרה באיכילוב, מה שמקומם עליו חלק מהברנז'ה, אך מוערך בתחומו. למד רפואה בירושלים בהדסה הר-הצופים, והתמחה חלקית במאונט-סייני בניו-יורק.

אני מאמין: "הגישה של עבודה בשותפות תהיה לדעתי מגמה משמעותית במערכת הפרטית בשוק הבריאות".

מחיר טיפול פרטי: 1,000 שקל לייעוץ. לא גובה בדרך-כלל תשלום לפגישות נוספות, וגם לא לבדיקות ולמעקב אחרי ניתוח, אם אדם נמצא במעקב ממושך.מתאמת הניתוח מראיינת קודם את הפציינטים ומגלה לרבים מהם שיש להם ביטוח פרטי, אף שהם לא ידעו זאת. לרוב ביטוח קולקטיבי ממקום העבודה. אפשר לנצל שילוב של הביטוח הזה ושל הביטוח המשלים.