גב-ים מקימה מתחם עסקים בחולון בהשקעה ראשונית של 75 מיליון שקל

המתחם החדש שייקרא "מרכז גב-ים חולון" יכלול ארבעה בניינים בני 10 קומות בשטח של 85 אלף מ"ר

חברת גב ים, מקבוצת נכסים ובניין, מתכוונת לשדרג משמעותית את קבוצת הנכסים הישנים בני הקומה או שתיים באזור התעשייה של חולון והחלה להקים במקום מתחם עסקים והיי-טק בהיקף כולל של 85 אלף מ"ר.

הפארק, על צומת הרחובות המלאכה ודרך השבעה, כולל כיום מבנים בשטח כולל של 4,800 מ"ר של בתי מלאכה ומחסנים, שמרביתם כבר נהרסו. יהפוך לפי תוכניות החברה למרכז עסקים למשרדים, מסחר והיי-טק בלב אזור התעשייה של חולון. לגב ים יש כיום 5 מתחמים שונים באזור התעשייה בחולון, בשטח כולל של 104 דונם ובו 39 מבנים בשטח כולל של 39 אלף מ"ר.

המתחם החדש שייקרא מרכז גב ים חולון יכלול ארבעה בניינים בני 10 קומות, כאשר החברה החלה בתכנון וברישוי של המבנה הראשון בשטח של כ-12 אלף מ"ר עילי ו-18,200 מ"ר חניונים תת-קרקעיים. החברה תחל בהקמת הבניין לאחר שהשלימה את הריסתם של מבנים קיימים שפונו משוכריהם לצורך כך.

הקמת הבניין ואכלוסו צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2009. ההשקעה בשלב הראשון של מרכז גב ים חולון נאמדת ב-75 מיליון שקל ללא הקרקע. המתחם החדש שיחליף את המתחם הישן שבבעלות החברה, תוכנן על ידי האדריכל אבנר ישר ומתוכנן לדברי החברה כמבנה משרדים בסטנדרט גבוה. דמי השכירות הצפויים הינם 9-10 דולר למ"ר לרמת מעטפת.

שרון שוופי, מנכ"ל חברת גב ים אמרה היום כי "המתחם בחולון נמצא במיקום אסטרטגי ונגיש יהווה חלופה מצוינת לחברות המעוניינות למקם את המטה שלהן במרחק של דקות ספורות מלב אזור העסקים בתל אביב ולשלם דמי שכירות התואמים לפריפריה".

לדבריה, "המתחם צפוי לכלול 85 אלף מ"ר - גידול משמעותי לעומת המבנים הישנים שבמתחם בשטח של 4,800 מ"ר בלבד. מה גם שייעוד המבנים משתנה ממבני אחסון לתעשייה בשכר דירה נמוך, לעשרות אלפי מ"ר של מבני משרדים והיי-טק בסטנדרט ובשכירות גבוהים יותר". בחברה מציינים כי המודל לפיו נבנה המתחם בחולון הוא מרכז גב ים בהרצליה.

ביולי 2007 הודיעה גב ים על רכישת 49.5 דונם מחברת שמן בקרית אריה בפתח תקוה (מתחם עץ הזית) תמורת 105 מיליון שקל בעיקר לצורך הקמת פארק תעשיות עתירות מדע בהיקף של 120 אלף מ"ר בנוי ו-75 אלף מ"ר חניונים תת-קרקעיים, כאשר הקמת הפארק תארך בין 5 ל-10 שנים בהיקף השקעה של 700 מיליון שקל.