רומן אברמוביץ וארקדי גאידמק יממנו את פינוי מגרש הרוסים בירושלים

כך הודיע ראש מחלקת החשבים של הפדרציה הרוסית והקהילה האימפרטורית הפרווסלבית הפלסטינאית, סרגיי סטֵפָשִין

אנשי העסקים רומן אברמוביץ וארקדי גאידמק יממנו את פינוי מגרש הרוסים בירושלים. כך הודיע ראש מחלקת החשבים של הפדרציה הרוסית והקהילה האימפרטורית הפרווסלבית הפלסטינאית, סרגיי סטֵפָשִין. בידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית, סטפשין הביע תקווה כי כבר ב-2008 המגרש יעבור לבעלות רוסיה.

לדבריו, "קיים הסכם עקרונות עם הצד הישראלי ברמה המדינית הגבוהה ביותר. על פי בקשתנו, אברמוביץ' וגאידמק יכסו את ההוצאות הכרוכות בהעברת בית המשפט, בית המעצר ומשרדי הממשלה במגרש".

מתחם מגרש הרוסים נבנה במאה ה-19 והכיל כנסיה ואכסניות שנועדו לקלוט משלחות צליינים רוסיות שהגיעו לירושלים. עם קום המדינה נרכשו הזכויות לשימוש במבנים על ידי ממשלת ישראל, בין היתר באמצעות ייצוא משלוח גדול של תפוזים מישראל לרוסיה. כיום פועלים במקום בית משפט השלום, משטרת מחוז ירושלים ובית מעצר. באכסניית חצר סרגיי הסמוכה, פועלים משרד החקלאות והחברה להגנת הטבע. מעמדה של ישראל בנכסים הוא מעמד של "דייר מוגן".

כבר מספר שנים ממשלות ישראל ורוסיה נמצאות במו"מ בניסיון לפתור את הבעיה המשפטית עם הקרקעות. עד היום הממשלה הרוסית הציע לישראל פיצויים של עשרות מיליוני דולרים תמורת העברת המתחם לפדרציה הרוסית אך אף אחת מההצעות לא הבשילה להסכם.