רומן אברמוביץ' מתעניין ברכישת "בית שלוש" ההיסטורי שבנווה צדק

איל ההון רומן אברמוביץ' ניצל את ביקורו בישראל והצפייה בהפסדה של נבחרת רוסיה בכדורגל לישראל גם לבדיקת רכישת נדל"ן בשכונת נווה צדק בתל אביב. אברמוביץ, בליווי מאמן צ'לסי אברהם גרנט, סייר בתחילת השבוע בין מספר נכסים שהוצעו לו על ידי המתווך אורן כץ, מסוכנות נדל"ן נווה צדק.

ל"גלובס" נודע כי נכס מרכזי בו התעניין אברמוביץ' בשכונה הוא "בית שלוש" ברחוב שלוש 32, אשר ביולי 2007 דווח על כוונתו של מריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט לרוכשו תמורת 16 מיליון דולר מווטרינר ישראלי המתגורר בהולנד, דניאל ורסנו.

בית שלוש הוא הבית היהודי הראשון שהוקם מחוץ לעיר יפו. בעבר הוזכרו גם רון לאודר ויוסי חכמי כמתעניינים בבניין ההיסטורי. הבניינים לשימור באזור נווה צדק ובתל אביב הקטנה נחשבים ללהיט האחרון של פעילי הנדל"ן בתל אביב, ובעיקר עבור תושבי חוץ.

בנק לאומי מכר השנה את הקולנוע הראשון בארץ שעמד ברחוב לילינבלום בכ-8 מיליון דולר, ובי"ס פיטמן ברחוב בלפור נמכר ביותר מ-10 מיליון דולר. נווה צדק יושבת במרחק דקת הליכה מהסיטי, מהים ומהמסעדות הנחשבות ומעמדה רק הולך ומשתדרג לאורך השנים.

חברת אמריקן קולוני מתכננת לבנות בשנים הקרובות מגדל בן 32 קומות במתחם ליבר בפאתי השכונה בתכנון אדריכל העל דניאל ליבסקינד, במחיר של 7,000 דולר למ"ר. החברות אלמוג ים סוף של אלי פפושדו ונחושתן, סיימו לאחרונה את הקמתו ושיווקו של מגדל נווה צדק בן 34 קומות ו-256 יחידות דיור.

אברמוביץ', גרוש פלוס חמישה ילדים הוא האיש העשיר ברוסיה (וה-11 בעולם כולו) עם הון שמגזין "פורבס" האמריקני מעריך ב-18.2 מיליארד דולר. כץ סירב להתייחס לעובדות.