אמות תקים מגדל משרדים בן 30 קומות בר"ג בהשקעה של 400 מיליון שקל

רכשה 3,100 מ"ר ב-140 מיליון שקל; למתחם תב"ע מאושרת לבניית 30 אלף מ"ר משרדים ומסחר

אמות השקעות מקבוצת אלוני חץ (73%), הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם עם בעלים פרטיים לרכישת מלוא זכויות הבעלות על קרקע בשטח של 3,100 מ"ר, במתחם הבורסה ליהלומים, בין רחוב ז'בוטינסקי לרחוב המעיין ברמת גן.

תמורת הקרקע תשלם אמות 140 מיליון שקל בתוספת מע"מ. למתחם זה תב"ע מאושרת לבניית 30 אלף מ"ר משרדים ומסחר, ומרתפי חניה עד 650 מקומות חניה (בהתאם להחלטת היזם). היקף ההשקעה בפרויקט כולל עלות הקרקע מוערך ב-400 מיליון שקל. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של החברה.

על פי תוכנית על שטח זה עתידה להקים אמות בניין משרדים בן 30 קומות אשר יכלול משרדים ומסחר אותם מתכננת לבנות אמות בסטנדרטים אירופאים ברמת גימור גבוהה במיוחד. היתרון שעומד לאמות בעסקה זו הנו בעובדה כי לאמות קרקע עם תב"ע מאושרת המעניקה לה יתרון של זמינות לבניה מיידית. כמו כן, התב"ע מאפשרת בניית מקומות חניה רבים מאלו שמאפשרות התב"עות החדשות. הליך הוצאת היתר לחפירה ודיפון כבר החל.

אבי מוסלר, מנכ"ל אמות אמר כי "אנו שמחים לבשר על חתימת עסקת ייזום נוספת, השנייה בתוך שבוע ימים. מתחם הסיטי של רמת-גן הינו אחד מאזורי העסקים המובילים בארץ, נהנה מביקושים גבוהים במיוחד למשרדים ומסחר ובהתאמה, ממגמת עלייה מתמדת בשכר הדירה. הקרקע שרכשנו נמצאת במיקום מרכזי במתחם הבורסה ליהלומים עם חשיפה ישירה לרחוב ז'בוטינסקי ולתחנת הרכבת הקלה המיועדת".

עסקה זו מצטרפת לעסקה שנחתמה בתחילת השבוע לרכישת מחצית הזכויות בקרקע להקמת 56 אלף מ"ר למסחר ומשרדים, בצומת כפר סבא-רעננה צפון. בבעלות אמות השקעות 85 נכסים מניבים בישראל בשטח של 342 אלפי מ"ר. עוד מחזיקה הקבוצה בנכס (50%) בקנדה בשטח של 25 אלפי מ"ר (חלקה של החברה). בין נכסיה הבולטים ניתן למנות את בית אמות משפט, בית אמות ביטוח, קניון ערים בכפר סבא, קניון אורות ומגדל אמות (בית IBM לשעבר).