פארק היי-טק ירוק ייבנה על 200 דונם במערב ראשון לציון

לדברי אדריכלית העירייה, מירי ישראל, היזמים התחייבו להקצות שטח גדול לשטחים ירוקים. בנוסף, על גגות המבנים שיוקמו יהיו גינות, כל החניונים יהיו תת-קרקעיים ולא תותר כניסת רכב למתחם עצמו

עיריית ראשון לציון אישרה לקבוצת אנשי עסקים שבראשם אמנון נויבך, יוזמה להקמת פארק היי-טק ומתחם מגורים שייבנה בסנטדרטים של בנייה ירוקה על 200 דונם במערב העיר.

על פי התכנון מתחת לבנייני המשרדים יוקם חניון תת קרקעי גדול. לגבי שכונת המגורים ייבחנו שתי חלופות. האחת, בנייה רוויה במבנה של שכונה סגורה ויוקרתית, או בניינים נמוכים.

לדברי אדריכלית העירייה, מירי ישראל, היזמים התחייבו להקצות שטח גדול לשטחים ירוקים. בנוסף, על גגות המבנים שיוקמו יהיו גינות, כל החניונים יהיו תת-קרקעיים ולא תותר כניסת רכב למתחם עצמו. הפארק ימוקם סמוך לצירי תחבורה ציבורית ויוכשרו בו מסלולי אופניים שיתחברו למסלולי אופניים עירונים ראשיים. כמו כן, היזמים יידרשו לעשות שימוש בחומרי בנייה ממוחזרים וידידותיים לסביבה, ולתת את הדעת להצללות ולשימוש במי הגשם שנאספים להשקיית הגינות. בשבועות הקרובים התוכנית תעבור לאישור ועדות התכנון.

במקביל, מועצת העיר החליטה לבקש ממשרדי הפנים והאוצר אישור להורדת תעריף הארנונה למשרדי היי-טק בשיעור של שליש מהתעריף לתעשייה. התעריף שמשלמים היום מפעלי היי-טק בראשון לציון הוא 98 שקלים למ"ר לשנה לשטח של עד 500 מ"ר, ו-87 ש"ח למ"ר לשנה לשטח שגדול מ-500 מ"ר. על פי ההחלטה התעריפים יוזלו ל-44 ש"ח למ"ר לשנה, ללא קשר לגודל השטח.

אמנון נויבך משמש כיום כיועץ כלכלי ושימש בעבר כיו"ר פלאפון. ראש העיר, מאיר ניצן מסר כי העירייה מעוניינת כי הקבוצה שתתכנן את פארק ההיי-טק גם תשווק אותו לחברות ותתאים את המבנים לצרכיהן.