מרדכי יונה מבקש להתגונן מול תביעת בנק לאומי נגדו: "ניסיון פסול להפעיל עליי לחץ"

טוען כי התביעה שהגיש נגדו הבנק בגין ערבותו לחובות חברת אפרוליין, השייכת לקבוצת חפציבה, הוגשה בחוסר תום-לב

מרדכי יונה הגיש לביהמ"ש בקשה להתגונן מול תביעת בנק לאומי נגדו בסך 9 מיליון שקל. יונה טוען, כי התביעה שהגיש נגדו הבנק, בגין ערבותו לחובות חברת אפרוליין, השייכת לקבוצת חפציבה, הוגשה בחוסר תום-לב, בניסיון פסול להפעיל עליו לחץ כדי לשרת תביעות אחרות שהוגשו על-ידי הבנק נגד בנו וכלתו. לטענתו, מדובר ניסיון לעקוף הליכי בית משפט אחרים המתנהלים בעניין חובותיה של אפרוליין והנתבעת הנוספת שערבה לחובותיה, חברת ב.ו.י. אחזקות, השייכת אף היא לקבוצת חפציבה.

עוד טוען יונה, כי תביעה זו לא בשלה כלל ובערבות עצמה נתגלו פגמים אשר יש בהם כדי לבטלה מכל וכל ובהיעדרה של הערבות, ממילא פקעה העילה להגשת התביעה כנגדו.

לדברי יונה, הוא הוחתם על-ידי נציג הבנק על טפסים ריקים לחלוטין והתאריך על גבי כתב הערבות הוסף ככל הנראה במועד אחר מן הנקוב. כל זאת, מאחר וסמך על נציג הבנק ששימש כמנהל סניף כפר שמריהו, וסבר כי הלה פועל כלפיו בהגינות ובתום-לב, הנחה שהתבררה כמוטעית לחלוטין.

יונה טוען כי נפלו פגמים מהותיים בכתב הערבות ונגזרותיו שבעטיים דין כתב הערבות להתבטל. התנהלות הלקויה של הבנק מעידה על חוסר תום לבו אותה הוא מנסה לגלגל אל פתחו של יונה.

בבקשה למתן רשות להתגונן טוען יונה, כי רב הנסתר על הגלוי ולא ידוע האם החיוב הוא בר תוקף והוא אינו יודע מה עשה הבנק בסכומי העתק שהיו בידיו בחשבונות השונים שנוהלו אצלו ובהם עשה הבנק שימוש שלא על דעת לקוחו.

לדברי יונה, בנו בועז יונה, ערב לחשבונות חברת ב.ו.י. אחזקות, ממנה נטל הבנק מיליוני שקלים והעבירם כרצונו, ואין לו ספק כי הבנק העביר כספים מחשבון לחשבון ללא הרשאה ו/או הוראה לשם ביצוע ההעברות, חילט פיקדונות שטרם הגיע מועדם וכיוצא בזה.

יונה טוען עוד באמצעות באי כוחו, עוה"ד רון סמוראי וזוהר כחלון, כי כל המסמכים שביסוד תביעה זו מצויים במשרדי חברת חפציבה בירושלים אשר נתפסו על ידי משטרת ישראל והכנ"ר, לפיכך אין לו כל גישה אליהם ומסמכים נוספים אשר היו יכולים לסייע לו להדוף תביעה זו בכלל ולקבל רשות להגנתו בפרט. (ת.א. 2568/07).