הערכות: כניסתה של ענקית התרופות בריסטול מיירס לארץ נועדה לבחון השקעה בתחום התרופות ומדעי החיים

(עדכון) בריסטול מיירס סקוויב נמצאת במגעים עם חברת ביוטיס הישראלית לשיווק מוצריה בארץ * עם הכניסה העתידית לייצוג בארץ, צופים שהתרופות, לרבות אלו המטפלות במחלות בסרטן, איידס והפטיטיס, יהפכו לזמינות גם בארץ

ענקית התרופות האמריקנית, בריסטול מיירס סקוויב מנהלת מגעים לשיווק תרופות בארץ באמצעות חברת ביוטיס - כך נודע ל"גלובס". חברת ביוטיס מיצגת מספר חברות רב לאומיות, ביניהם אמדיפארם, מטהפארם ויומדיקל. כניסת בריסטול מאייר סקוויב לארץ נועדה גם כדי לבחון פרויקטים להשקעה בתחום התרופות ומדעי החיים, כך מעריכים היום (ד') בשוק התרופות.

בין התרופות הבולטות של בריסטול מיירס "ריאטז", המטפלת בכאבים ראומטיים, "ספרייסל", המטפלת בהפטיטיס, "ברקלוד" - לטיפול בסרטן השד, ו"אורנציה" - לטיפול בלוקמיה, כך שמדובר בכניסה משמעותית נוספת של חברת תרופות בינלאומית בארץ. עד עתה ניתן היה להשיג רק ביבוא פרטני. כן עוסקת החברה האמריקנית עוסקת גם במזון תינוקות, עזרים רפואיים, תרופות ללא מרשם והדמיה רפואית.

ביוטיס היא חברת בת של חברת האחזקות שייזים, המחזיקה בין השאר בחממת סטארט-אפים העוסקת בתחום מדעי החיים, בעיקר בחברת LSA. בעלי שייזים הם המייסד יוסי בורנשטיין, המנכ"ל אפי שניידמן ורם אדוני. שניידמן אישר כי קיימים מגעים, אולם סירב לפרט.

בריסטול מיירס, הנסחרת בבורסת ניו יורק, פתחה לפני מספר שנים נציגות בארץ בתחום התרופות, אולם סגרה אותה מאוחר יותר. שתי חטיבות אחרות של בריסטול מיירס פועלות בארץ: קונווטק (Convatec), המתמחה במוצרי חבישה מיוחדת, ומידג'ונסון (Meadjohnson), המתמחה במוצרי מזון רפואי. שתיהן מיוצגות בישראל זה שנים רבות באמצעות חברת פילטל-פארמהבסט.

כעת, עם הכניסה העתידית לייצוג בארץ, צופים בענף כי התרופות של הקונצרן, שהידועות שבהן מטפלות במחלות כמו סרטן, איידס והפטיטיס ואשר חלק גדול מהן הינן תרופות אישפוזיות בבתי החולים - יהפכו לזמינות גם בארץ.

בריסטול מיירס מעסיקה 43 אלף עובדים ב-27 מפעלים ברחבי העולם ומיצרת יותר מ-500 סוגי תרופות. מחזור המכירות שלה עומד על 17.9 מיליארד דולר. לאחרונה עוברת החברה קיצוץ רוחבי שבמסגרתו יפחת מספר העובדים ב-10% וידולל מספר התרופות שהיא מייצרת, במטרה להתאים את עצמה לתחרותיות בענף התרופות העולמי. עוד נציין, כי לאחרונה נכשלו מגעים למיזוג בין BMS לסנופי אוונטיס.