החברים של איציק להב

*איציק להב (51), מנכ"ל תכלית־להב, חברת ייעוץ שיווקי והדרכה, מקבוצת אביב, ומרצה בכיר לשיווק במכללת שנקר, ביחידת לימודי החוץ של אוניברסיטת תל אביב ועוד. בעל תואר ראשון במדעי החברה והמדינה ותואר שני בהתנהגות ארגונית. בעבר שימש כיועץ ארגוני בבנק דיסקונט וכמנהל מחלקות תכנון ומחקר במשרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי ובגיתם.

בשנות ה־90 ביצע להב פרויקט כפלנר עצמאי בעבור משרד הפרסום דרורי שלומי. ד"ר טובית שלומי, מבעלי המשרד, הכירה לו את חיים פרייליכמן, ששימש אז כמנכ"ל בנק אדנים למשכנתאות. השניים התיידדו, ולהב הפך ליועץ מרכזי של הבנק. כאשר הפך פרייליכמן למנכ"ל בנק טפחות ובנק איגוד, שבו הוא מכהן כיום, נתן להב שירותים מקצועיים גם למוסדות אלה.

ב־2002, כאשר עסק באימון חטיבת השיווק והמכירות בפרטנר, הכיר להב את רחבעם (חבי) ברק, שהיה ראש אגף ההפצה בחברה. בשנת 2006 יעץ להב לברק בהכנת פרזנטציה ובבניית הפרויקט של ניהול רשת בת שישים חנויות בתחום הסלולר בבלגיה. ב־2007, כשמונה ברק לסמנכ"ל הסחר בטיב טעם, ולאחר מכן למנכ"ל הרשת העירונית של החברה, יעץ לו להב בתחום החשיבה האסטרטגית. ברק, מצדו, הזמין את להב להרצאות בטיב טעם, והמליץ עליו בהקשרים שונים.

ירון רוזיאק, הבעלים והמנכ"ל של ראלקו סוכנויות, הוא חבר טוב ומתייעץ עם להב באופן שוטף, למשל בתחום הטלפונים הסלולריים. להב שידך בינו לבין איש יחסי הציבור צבי וילדר, שהיה אמור לספק שירותים למיזם של להב בתחום הדיאטות, אשר לא יצא לבסוף לפועל.

וילדר חיבר בין להב לבין לקוח אחר שלו, איש העסקים שלומי פוגל, מנכ"ל ויו"ר דירקטוריון אמפא, ומבעלי מספנות ישראל. פוגל שכר את שירותי להב לסייע לו לשפר את מערך הארגון בחברות שבקבוצתו. הוא אף הכיר אותו לחברו הטוב, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ומאז 2005 משמש להב כיועצו וכמאמנו של נתניהו בתחום התקשורת, על בסיס חברי, ללא תשלום.

נתניהו צפוי לקבל את כתב היד של ספרו של להב "להוביל מניצוצות ללהבת ההצלחה שלך", שנכתב בימים אלה, ולחוות עליו את דעתו. גם מושיק תאומים, יו"ר גיתם BBDO, שם שימש להב בעבר כפלנר, יקבל את הספר לעיון.