אהוד אולמרט מתערב במשא ומתן עם בריטיש גז: העביר האחריות מהאוצר לתשתיות

ראש הממשלה נענה לבקשת שר התשתיות, בנימין בן-אליעזר, בנוגע למגעים לרכישת גז טבעי מעזה

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, התערב במו"מ עם בריטיש גז: ל"גלובס" נודע כי אולמרט החליט להעביר למשרד התשתיות את האחריות לניהול המו"מ עם בריטיש גז, לרכישת מאגר הגז הטבעי מעזה. בכך נענה אולמרט לדרישת שר התשתיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר.

ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת משרד האוצר, שהוביל בשנתיים האחרונות את המו"מ עם בריטיש גז. מו"מ זה הופסק לאחרונה בעקבות חילוקי דעות קשים בנושא מחירי הגז.

בדיון שנערך לאחרונה הנחה אולמרט את משרד התשתיות, בניהולו של חזי קוגלר, למצות את המו"מ עם בריטיש גז בתוך שלושה חודשים.

בריטיש גז הודיעה לאחרונה על הפסקת המו"מ עם הממשלה למכירת גז טבעי מהמאגר בעזה, ובמקביל סגרה את משרדיה בישראל. יחד עם זאת, החברה הותירה פתח לחידוש המו"מ, ורמזה כי היא ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות בשוק. החלטתה גררה ביקורת במשרד התשתיות על אופן ניהול המו"מ על ידי האוצר, ובעקבות זאת פנה בן-אליעזר לאולמרט.

בחודשים האחרונים התנגד משרד האוצר, בראשות השר רוני בר-און, למחיר שהציעה בריטיש גז לאספקת הגז הטבעי מעזה (4.5-4.6 דולר ליחידת גז), ודרש ממנה להשוות את המחיר לזה של ספקית הגז המצרית EMG, שבה שותף יוסי מימן. לעומת זאת, משרד התשתיות טען כי מדובר במחיר סביר, נוכח העובדה כי המאגר מעזה הוא אסטרטגי למשק, וכי מדובר בהסכם בעל תועלת מדינית.

בכירים בממשלה המקורבים למו"מ העריכו כי אם משרד התשתיות יבקש לאשר את רכישת הגז הטבעי במחיר גבוה יותר, עלול להיווצר עימות חריף מול האוצר. עם זאת, גורמים אחרים בממשלה אמרו כי הדרך להשלמת העסקה עדיין רחוקה, מאחר שקיימות מחלוקות מהותיות עם בריטיש גז גם בנושאים ביטחוניים.

ממשרד התשתיות נמסר בתגובה כי "המשרד אינו מעוניין להתייחס לסוגיית המו"מ עם בריטיש גז. יחד עם זאת, כפי שהבטיח שר התשתיות, המשרד פועל להחזרת בריטיש גז לשולחן המו"מ, וימשיך בפעילותו על מנת להבטיח את אספקת הגז הסדירה למשק".