קנדה ישראל: חלוצת "קבוצות הרכישה"

הקבוצה החלה לפעול במתכונתה הנוכחית בשנות ה-90, לאחר שזיהתה את הריצה של הישראלים אחר דירות להשקעה בטורנטו, קנדה, והפכה לאחת השחקניות המרכזיות

קנדה ישראל, שבבעלות ברק רוזן ואסף טוכמאייר, היא אחד מסיפורי ההצלחה של יזמות הנדל"ן הצעירה בשוק המקומי. הקבוצה החלה לפעול במתכונתה הנוכחית בשנות ה-90, לאחר שזיהתה את הריצה של הישראלים אחר דירות להשקעה בטורנטו, קנדה, והפכה לאחת השחקניות המרכזיות בתחום - שנחשב ללוהט במיוחד באותה תקופה. לאור ההצלחה שנחלה החברה, שהיתה מחלוצות שיטת "קבוצות הרכישה", עסקיה החלו להתרחב גם לתחום הנכסים המניבים בקנדה, כשבהמשך הפעילות הורחבה להיקפים משמעותיים גם בשוק המקומי.

קפיצת מדרגה משמעותית, לפחות ברמה התודעתית, ביצעו רוזן וטוכמאייר בתחילת שנת 2006, עם תחילת פעילותם תחת פלטפורמה ציבורית. באותה תקופה רכשו השניים שלד ציבורי, אותו ייעדו לפעילות נדל"ן יזמית בחו"ל תחת השם הנוצץ "פאנגאיה נדל"ן". האחרונה הפכה במהרה לאחת המניות התזזיתיות ביותר בבורסה, ובדיעבד לסמלי בועת הנדל"ן שאפיינה את השוק עד לאחרונה, תוך שהיא משלימה זינוק של כ-1,300% בשנת 2006 ועליית ערך נוספת גם בתחילת 2007.

בהמשך, הספיקו רוזן וטוכמאייר להשתלט על שלד נוסף, אותו הסבו לפעילות יזמית בישראל תחת השם "פאנגאיה ישראל". אבל שתי החברות, שאמנם ביצעו מהלכים עסקיים לא רעים (בעיקר פאנגאיה נדל"ן), רשמו בחודשים האחרונים ירידות ערך משמעותית של כ-60% בשל המשבר שפוקד את השווקים.