הברוקר עידו סמואל בתביעת דיבה נגד אמנון לוי: צילמו אותי בשעת כעס ועיוותו את המציאות

בתוכנית "שומר מסך" הוצג סמואל כמי שגרם להפסד השקעה בסך 400 אלף שקל בתוך שבועיים * לטענת סמואל הנתבעים ייחסו לו האשמות חמורות וחסרות כל בסיס, תוך הטלת דופי באמינותו וביושרו המקצועי

הברוקר עידו סמואל, הבעלים ומנכ"ל חברת ברוקרטוב, הפועלת בשוק ההון בארץ ובעולם ומתפעלת מכללה ללימודי שוק ההון, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעת לשון הרע בסך 1.2 מיליון שקל נגד העיתונאי אמנון לוי, מנחה התוכנית "שומר מסך" בערוץ 10, ונגד העורך הראשי של התוכנית, איתי דנקנר. זאת, בטענה לפגיעה חמורה בשמו ובמעמדו במסגרת תחקיר ששודר בתוכנית פני כשבועיים, בו נטען כי סמואל פעל נגד טובת הלקוח וגבה עמלות גבוהות ויוצאות דופן.

במסגרת התחקיר נטען כי הזוג שגיא וסיגלית כהן הפקידו בידי סמואל ב-14 בפברואר אשתקד כספי ירושה בסך 440 אלף שקל, והוחתמו על-ידו על ייפוי כוח, שמאפשר לו לבצע פקודות קנייה ומכירה בני"ע בתמורה ל-50% מהרווחים, מול התחייבות שלו להחזיר להם 25% מכספם. בתוך כשבועיים גילו בני הזוג כי נותרו בתיק רק 2,751 שקל, וכי במשך שלושה חודשים בוצעו בתיק 63 אלף פעולות בשוק המעו"ף. לפי התחקיר, סמואל הצליח להחזיר לשניים בסופו של דבר 48 אלף שקל.

לטענת סמואל, באמצעות עו"ד אביב אילון ממשרד אילון אגרט ושות', הנתבעים ייחסו לו האשמות חמורות וחסרות כל בסיס, תוך הטלת דופי באמינותו וביושרו המקצועי. לדבריו, למרות שכל העובדות, המוכיחות בבירור כי הוא נהג כראוי, הועברו לתוכנית טרם השידור, בחרו הנתבעים להכפיש את שמו בצורה קשה, "תוך סילוף העובדות, יצירת מצג שווא, עיוות המציאות וייחוס האשמות הגובלות בפלילים, שלא היו ולא נבראו".

פגיעה בפרטיות

לדברי סמואל, למרות שבהתאם להסכם הוא השיב לבני הזוג כהן כמחצית מהסכום שהתחייב להשיב להם במקרה שההשקעה תיכשל, הם פתחו נגדו במסע לחצים ואיומים, תוך שימוש באמצעי סחיטה כדי לאלצו להשיב להם את כל הסכום שהפסידו. לשם כך, טוען סמואל, הם היו מוכנים לשקר מול המצלמות של "שומר מסך" ולהאשימו בהתנהלות שלא כשורה.

סמואל טוען כי הנתבעים שלחו תחילה למשרדו שני תחקירנים עם מצלמות וידיאו סמויות, שהתחזו לזוג המעוניין להשקיע את מיטב כספו בידיו. לדבריו, כיוון שהוא התנהל עימם באופן ראוי ומקצועי, תיעוד זה לא הוצג בתוכנית. בהמשך, נטען בתביעה, שלחה התוכנית את הזוג כהן למשרדו בליווי מצלמה נסתרת, והם עוררו פרובוקציות והפריעו לו, "עד שהצליחו להוציאו מכליו ולתעד את דבריו שנאמרו בעידנא דריתחא".

סמואל מאשים את הנתבעים כי פגעו בצורה קשה בפרטיותו והציגו את תמונותיו ברבים באופן מגמתי כדי לפגוע בו ולהשפילו. לדבריו, מאז שידור התוכנית נגרמו לו נזקים במיליוני שקלים בעקבות ביטולים רבים של סטודנטים שנרשמו לקורסים במכללה; לקוחות, שהפקידו בידיו סכומי כסף להשקעה, דרשו לקבל את כספם בחזרה וכמות הפניות של לקוחות חדשים ירדה באופן קיצוני; ספקים מסרבים לספק לו ולחברה שירות; גורמים שונים בשוק ההון הודיעו לו על הפסקת שיתוף הפעולה; והבנק הודיע לו על הגבלת מסגרת האשראי. טרם הוגש כתב הגנה.

הפרת סימן מסחר

בתוך כך, מבקשים סמואל וברוקרטוב מהמחוזי בת"א לחייב את גוגל ישראל, הוט, ביזנס נט וחברות נוספות, למסור להם פרטים אודות הגורמים המפעילים את שם המתחם brokertov.com, ועושים שימוש בכתובות דוא"ל מסוימות. באמצעות עו"ד אביב אילון טוען סמואל, שבעלי האתר רכשו את הדומיין "למטרות הונאה, מירמה ובלבול של משתמשי אינטרנט", שאינם יודעים שהדומיין של סמואל הוא זהה אך בסיומת co.il ו-net. בין היתר, מבוקשים פרטיו של עופר לבני, המצוין באתר כמנכ"ל, ולטענת סמואל מוציא את דיבתו ומפר את סימן המסחר שלו.

פתאל נגד סמואל

יצויין כי לפני כשבועיים הגיש דוד פתאל, הבעלים של רשת מלונות פתאל, תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד סמואל, בטענה כי הוא הפקיד בידיו כספים להשקעה ואלו התאיידו תוך ימים ספורים. סמואל טען בתגובה כי הבהיר לפתאל את הסיכונים בהשקעה וכן התלונן במשטרה כי פתאל איים עליו.