השימוש בקפסולת הצילום של גיוון אימג'ינג אפקטיבית יותר באיבחון מחלת המעיים צליאק

במחקר בקליניקת מאיו בארה"ב נמצא כי בעזרת הקפסולה ניתן לאבחן נזקים במעיים הדקים ביתר דיוק לעומת השימוש בתהליך אנדוסקופי עילי

חברת גיוון אימג'ינג מפרסמת כי בתוצאות מחקר שנערך בקליניקת מאיו בארה"ב, הגיעו החוקרים למסקנה כי השימוש בקפסולה האנדוסקופית של החברה היא כלי אפקטיבי יותר למטרות דיאגנוזה של מחלת המעיים, צליאק, וכי בעזרת הקפסולה ניתן לאבחן נזקים במעיים הדקים ביתר דיוק לעומת השימוש בתהליך אנדוסקופי עילי.

במחקר גם נימצא כי מחלת הצליאק משפיעה על חלק גדול יותר ובמקומות רבים יותר ברחבי המעיים הדקים. וחומרת הסימפטומים לא היתה תואמת לחומרת הנזק הפנימי שנגרם לחולה.

במחקר שנערך בקליניקת מאיו נעשה שימוש במצלמה הקפסולרית של גיוון אימג'ינג (PillCam SB) המחקר נערך על-ידי הגסטרואנטרולוג ד"ר ג'וזף מארי ופורסם במהדורה שיצאה החודש במגזין "Clinical Gastroentrology and Hepatology"

חומי שמיר, מנכ"ל גיוון אימג'ינג אמר: "אנו מרוצים כי מחקר זה מאשר של- PillCam SB, יש יתרון בצפייה על כל המעיים הדקים, וכי הוא יכול לעזור לרופאים לאבחן ולנטר את חומרת המצב של חולי הצליאק, ללא קשר לעוצמת הסימפטומים אותם הם חשים".

על-פי קליניקת מאיו, אשר ביצעה מחקר מסוג זה לראשונה, השימוש באנדוסקופיה בעזרת מצלמת הקפסולה, במסגרתו נצפו נזקים במעיים של 38 חולים שלא היו מטופלים ובעלי סממנים ביולוגים מוכחים של מחלת הצליאק. מהם ל-92% ניצפה נזק ממשי באמצעות הקפסולה, בעוד שבבדיקה שנערכה על-ידי צינור אנדוסקופי המוחדר מהפה הצליח לאבחן רק 55% מהנזקים במעיים הדקים של החולים.