דב לאוטמן על מצב החינוך: "ילד מאופקים צריך לקבל יותר מילד מרמת-אביב"

מנתוני ארגון OECD עולה כי בתחומי המתמטיקה, האנגלית והמדעים ישראל הגיעה למקומות 47-49 מתוך 57 מדינות

האם דב לאוטמן, שלמה דברת ואבי נאור יצליחו לקדם את החינוך בישראל? הערב תערוך התנועה האזרחית שהקימו השלושה ביחד עם אליעזר יערי, אהוד אור והרב שי פירון את כנס היסוד שלה בדרום תל אביב. אל הכנס צפויים להגיע נוחי דנקנר, עפרה שטראוס, מאיר שלו, עמוס עוז, שלמה נחמה, ד"ר יוסי בכר ועוד אנשי רוח ואקדמיה, שהתגייסו למען הקמת תנועה אזרחית, א-פוליטית, לקידום החינוך בישראל.

התנועה החדשה מתכננת להציג בכנס תוכנית פעולה שגובשה בחודשים האחרונים. דב לאוטמן, אחד ממקימיה, אמר בזמן שביתת המורים כי "התלמידים הידרדרו לרמת השכלה שלא מאפשרת להם לקיים את רמת החיים הנדרשת, זה מדאיג הרבה יותר מהחמאס והחיזבאללה". כעת, ערב כינוס "התנועה לקידום החינוך" מבהיר לאוטמן, כי הדבר המטריד בעיניו הוא הפערים החברתיים הקיצוניים, בעיקר בין עשירים לעניים. "אין ספק שהנושא שצריך להטריד את המדינה ואת מנהיגה הוא הפערים בחברה הישראלית, עוני ועושר, ערבים ויהודים ואפילו חרדים וחילוניים. יש רק דרך אחת לעצור פערים וזה דרך חינוך והשכלה".

מנתוני ארגון OECD עולה כי בתחומי המתמטיקה, האנגלית והמדעים ישראל הגיעה למקומות 47-49 מתוך 57 מדינות. על כך אומר לאוטמן כי "קשה לנו להשלים עם העובדה שילדי ישראל ירדו למקום נמוך במתמטיקה והבנת הנקרא, זה צריך להדליק נורה אדומה. אנחנו רוצים לעודד את מקבלי ההחלטות להשקיע יותר בחינוך, להניף אותו לראש סדר העדיפויות".

על תמיכתו הנלהבת באפליה מתקנת כצעד בסיסי בדרך לצמצום הפערים, אומר לאוטמן: "אף אחד לא יכול להרשות לעצמו להשקיע פחות בילד בשדרות מאשר בילד ברמת אביב. האחריות שלנו היא לא רק לתת הזדמנות שווה אלא לתת העדפה לילדים מאופקים על פני ילדים מתל אביב. אנחנו קבוצת אנשים שמוטרדים ממצב החברה שבה הפערים הולכים וגדלים, ועד שלא ישימו את החינוך בראש סולם העדיפויות לא נרפה".