היזם דוד דנילוף שלף ראשון: החל בהקמת הקניון הראשון בטבריה

יוקם בהשקעה של 185 מיליון שקל; טרם הוגשה בקשה להיתר בנייה לקניון המתחרה של נצבא

1:0 לטובת היזם דוד דנילוף במאבק הקניונים בטבריה? בעיר מתנהל מאבק בין דנילוף ונצבא לגבי השאלה מי יקים את הקניון הראשון בעיר, ולאחרונה ניתן היתר בנייה לקניון טבריה ביוזמת דנילוף, שהחל לפני מספר ימים את העבודות בקרקע.

קניון טבריה של דנילוף מוקם בתוך מתחם דנילוף סיטי. במתחם פועל מרכז דנילוף סנטר, שהוקם בשנת 2000 וכולל את רשתות הום סנטר, כמעט חינם, H&O וטרקלין חשמל. כן פועל במתחם בניין מסחרי נוסף שדנילוף החל לבנות ב-2007 בשטח 3,000 מ"ר שמתאכלס בימים אלה, וצפויות להיכנס אליו בין היתר רשתות כמו מחסני חשמל, סלקום, קרביץ ונייט סליפ.

קניון טבריה, שיהיה המרכז השלישי במתחם, מוקם בהשקעה של 185 מיליון שקל על שטח של 20 דונם, ויכיל 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ושטחי שירות, כולל 800 מקומות חניה. משרד פלג אדריכלים מתכנן את הפרויקט, בניהול חברת יובלים.

הקניון, שצפוי להתפרש על פני שלוש קומות, אמור להיפתח לציבור בעוד שנתיים. עד כה שווקו כ-65% משטחי הקניון לרשתות כמו הוניגמן, פוקס, ללין, ארומה, צומת ספרים, אפריל, לי קופר, עונות, סטימצקי, מקדונלד'ס, אירוקה וסופר פארם, בדמי שכירות של 48 עד 60 דולר למ"ר.

שלושה שבועות אחרי שנודעו כוונותיו של דנילוף להקים קניון בעיר, הכריזה נצבא החזקות שבשותפות עם משפחת ביטאן, שגם היא מתכוונת להקים קניון בעיר, במתחם התחנה המרכזית, בהשקעה של 35 מיליון דולר.

קניון "מול כנרת" של נצבא אמור להשתרע בשלב א' על פני 20 אלף מ"ר. אולם, לדברי דוברת העירייה, שני ישראלי, נצבא טרם הגישה בקשה להיתר בנייה. תוכנית מתחם התחנה המרכזית בטבריה מתנה את מתן טופס האיכלוס לקניון בתחנה המרכזית בין היתר בהרחבת רחובות הירדן ויהודה הלוי לשני נתיבים לכל כיוון.

לדברי ישראלי, לגבי רחוב הירדן הגיעה העירייה לסיכום עם בעלי הדוכנים במתחם והפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים לפני ביצוע, שייארך כשנתיים בעלות של 13 מיליון שקל, אולם הרחבת יהודה הלוי נמצאת בשלבי תכנון תב"עי שעדיין לא הושלם, ועם סיום שלב התכנון ייערך מו"מ מול בעלי ושוכרי השטחים המסחריים ברחוב.

נצבא מסרה ש"הבנייה צפויה להתחיל בחודשים הקרובים. אין חשש מתחרות בשל המיקום המנצח שלנו, ואין כאן תחרות של להיות ראשונים בבנייה".