גם לחרדים יש חינמון: העיתון "יום חדש" מופץ מדי יום ב-50 אלף עותקים

בחודשים הקרובים צפוי להשתנות המודל העסקי של המיזם, והוא יהפוך להיות עיתון בתשלום

החינמון החרדי "יום חדש" החל לצאת לאור בהיקף של כ-50 אלף עותקים ביום, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי בנוסף לחלוקתו ברחוב, ניתן לקבלו גם באמצעות הדואר האלקטרוני. במהלך מאי-יוני צפוי להשתנות המודל העסקי של העיתון, כך שהוא יהפוך לעיתון בתשלום כאשר על פי הערכות יגבו בעבורו סכום של כ-25-30 שקל בחודש.

כפי שפורסם לפני כחודשיים ב"גלובס", קבוצה של משקיעים מחו"ל החליטה על הקמת עיתון חרדי יומי אשר יוצא לאור בימים ראשון עד חמישי. עם פרסום הידיעה לא הוחלט באופן סופי אם מדובר יהיה בעיתון חינם או בעיתון בתשלום, אך כאמור, החל מתחילת חודש מארס יוצא העיתון בחינם, מודל שצפוי להשתנות כבר בחודשיים הקרובים.

על הוצאתו לאור של העיתון אשר כולל בשלב זה 16 עמודים, אחראית חברת גל ID שבבעלות אשר דויטש. החברה אחראית גם להוצאתו של העיתון השבועי החרדי "שעה טובה" אשר יוצא לאור פעם בשבוע, בימי חמישי בבוקר בהיקף של כעשרת אלפים עותקים. טרם השקת העיתון החדש נערכו מחקרי שוק בקרב הציבור החרדי במטרה לבדוק את הכדאיות שבהשקת עיתון חרדי נוסף.

דויטש אישר את הידיעה, אולם סירב להתייחס להיקף ההוצאה לאור של העיתון. לדבריו, "העיתון אינו מזוהה עם זרם זה או אחר, והמגמה שלנו היא לא להיכנס כלל לפוליטיקה החרדית הכללית. קהל היעד הוא הציבור החרדי הכללי, כדי שכל אחד ימצא את העיתון כמתאים לו - זה הקו שלנו. אנו מכבדים את כולם, ללא הבדל וקשר לזרמים, ומכבדים את כל גדולי התורה".

מהלך זה של השקת עיתון יומי חרדי חדש, המחולק תחילה חינם ואשר ניתן לקבלו גם באמצעות האינטרנט עשוי לשנות את שוק העיתונות החרדית. המדיה הכתובה היא המדיה הדומיננטית ביותר במגזר החרדי ונחשבת לזו המשפיעה יותר מכל על הצרכן החרדי.

שייקה נפחא, סמנכ"ל תחום חרדי בקבוצת מגזרים, מנסה להסביר את התופעה החדשה ברחוב החרדי ולדבריו, "לא ניתן להגדיר אותו כחינמון מאחר וזה עומד להשתנות. באופן כללי העיתון החדש יוצר הד תקשורתי חיובי ברחוב החרדי. מזה כבר 8 שנים שמנסים להקים יומון חרדי חדש, אולם ללא הצלחה ואילו 'יום חדש' שיוצר כבר כעשרה ימים הוא עיתון שמדברים עליו, הוא נותן מקום לכל הרבנים וזה דבר חדש וחיובי".