יאללה קדימה

כשמנהלי קמפיין הבחירות של קדימה ב-2006 קיבלו את ההחלטה להוציא מקופת המפלגה 200 אלף שקל ולהשקיע אותם באתר אינטרנט לפעילים, הם לא חשבו כי חודשים ספורים אחר כך הגולם יקום על יוצרו ואתר "יאללה קדימה" יהפוך לבימת הניגוח המרכזית כנגד רבים מחברי הסיעה בכנסת.

בדומה למפלגות אחרות, גם קדימה החזיקה בשני אתרי אינטרנט המזוהים עם המפלגה: האתר הרשמי, שתכניו מוכתבים ישירות על ידי דוברות המפלגה, ואתר פעילים, שלכאורה מאפשר חופש התבטאות לתומכי המפלגה אבל גם עליו שורה רוח הקמפיין. אתר הצעירים, כפי שכונה בקדימה, שימש גם ככלי לפרסום תעמולה אגרסיבית, שלא היתה מוצאת את מקומה באתר רשמי ובתשדירי התעמולה בטלוויזיה. שם למשל נולד הסלוגן "ביבי וקקי" ושם תקפו ברשעות את ה"ענגלית של פרץ".

יום לאחר הבחירות הפסיקה המפלגה להזרים כסף לתחזוקת אתר הפעילים, מה שגרם למתפעליו להשתחרר מכבלי המפלגה ולתפוס עצמאות בכל הנוגע גם לתוכנו של האתר. מהר מאוד התחיל האתר לייצר כותרות שהביכו את המפלגה כולה וחברי כנסת מסוימים בפרט.

כך למשל חשף האתר את ההקלטה הבלעדית של רה"מ אהוד אולמרט מספר כי בחר למנות את השרים רוני בר-און חיים ורמון משום שהם חבריו הטובים. מיותר לציין כי מדובר היה באייטם שסיפק תחמושת רבה לליכוד ולסיעות האופוזיציה ששמחו לבקר את התנהלותו של ראש הממשלה.

מתפעלי האתר לא מחפשים את הראש של מנהיגי התנועה בלבד. גם רבים מחברי הסיעה חוטפים כתבות לא אוהדות במיוחד על בסיס קבוע. חברי הכנסת בסיעה מספרים כי מערכת האתר מעמידה בפניהם שתי אפשרויות: האחת, לשלם למעלה מ-6,000 שקל בשנה עבור הקמת אתר אינטרנט אישי בתוך הפורטל ועל הדרך לזכות באפשרות לשתול באתר כתבות מפרגנות על עצמם; האפשרות השנייה היא לוותר ולהסתכן בכותרות לא מפרגנות בלשון המעטה. במקומות אחרים אולי היו קוראים לזה פרוטקשן.

מגלישה בחודשים האחרונים ב"יאללה קדימה" אפשר להבין למשל כי השר שאול מופז פתח את תקציב הקשר עם הבוחר לטובת ידיעות מחמיאות באתר הפעילים. ואולם, חברו לשולחן הממשלה, השר מאיר שטרית, שהעדיף כנראה לוותר על שירותי האתר, חטף על בסיס קבוע כותרות וכתבות המבקרות אותו בחריפות. ועל זה נכתב בישעיהו: "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו".