צה"ל נערך לכניסת הגז: פורסם מכרז להקמת תחנת כוח בנבטים ב-40 מיליון דולר

הפרויקט יוקם בשיטת ה-BOT; צריכת החשמל בבסיסי צה"ל מסתכמת ביותר ממיליארד שקל בשנה

בצה"ל מתחילים להיערך לכניסת הגז הטבעי. משרד הביטחון פרסם היום (ה') מכרז מקדים (RFI) בבקשה לקבלת הצעות להקמת תחנת כוח בבסיס נבטים שבנגב. מדובר על הקמת תחנת כוח פרטית בהספק של 20-30 מגה-וואט שתופעל על בסיס גז טבעי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד ב-30-50 מיליון דולר לא כולל עלות רכישת הגז הטבעי. בשלב הראשון יתבקשו המתעניינים במכרז להעביר מידע.

הפרויקט יוקם בשיטת ה-BOT בה היזם מתכנן, מקים ומתפעל את תחנת הכוח בתמורה לתשלום על בסיס צריכת החשמל בפועל. על פי הערכות בענף התשתיות, מספר גדול של חברות צפוי להתעניין בהקמת תחנות כוח פרטיות בבסיסי צה"ל. מערכת הביטחון בכלל וחיל האוויר בפרט נחשבים לצרכני אנרגיה גדולים. צריכת החשמל בבסיסי צה"ל מסתכמת בלמעלה ממיליארד שקל בשנה (5% מהצריכה).

דוראד תספק הגז

חברת הגז הממשלתית, נתיבי הגז הטבעי בראשות היו"ר אוהד מראני צפויה להשלים במהלך 2008 את הנחת צנרת הגז באזור הדרום בקטע שבין קריית גת למפעלי ים המלח. בחודשים האחרונים נערכו דיונים בין משרד התשתיות לבכירים במערכת הביטחון לגבי אפשרות של חיבור בסיסים גדולים של הצבא וחיל האוויר לשימוש בגז הטבעי, כולל חיבור עתידי של מערכת הולכת הגז לעיר הבה"דים שתוקם בנגב, שם מתוכננת הקמת תחנת כוח פרטית נוספת.

משרד הביטחון חתם בעבר על הסכם לרכישת חשמל מקבוצת דוראד שמקימה את תחנת הכוח הפרטית הראשונה באשקלון. היקפו הכספי הכולל של ההסכם נאמד ב-1.5 מיליארד שקל לחמש שנים.