יאהו מנסה להשתפר: מוסיפה הוראות קוליות לחיפוש

חשפה סדרת מאפיינים חדשים הכוללים חיפוש בעזרת הוראות קול, שיקלו לדבריה על החיפוש באינטרנט ויהפכו אותו לרלבנטי יותר עבור משתמשי הטלפון הסלולרי

יאהו חשפה לציבור ביום רביעי האחרון סדרת מאפיינים חדשים הכוללים חיפוש בעזרת הוראות קול, שיקלו לדבריה על החיפוש באינטרנט ויהפכו אותו לרלבנטי יותר עבור משתמשי הטלפון הסלולרי. מדובר בהתפתחות האחרונה במאבק נגד המתחרה גוגל על השליטה בחזית הטכנולוגיה ברשת - ולאור הצעת הרכישה העצמאית של מיקרוסופט.

השירות החדש של החברה, תחת השם OneSearch, מרחיב את אפשרויות ההוראות קוליות, אמר סמנכ"ל החברה לענייני הסלולר, מרקו בורייס. לדבריו, בעוד שירותי זיהוי הקול הקונבנציונליים מגבילים את נושאי החיפוש לפריטים ספציפיים בשימוש באוצר מלים מוגבל ביותר, השירות החדש ייאפשר חיפושים "פתוחים לגמרי" בנושאי זמני טיסות, שמות אתרים, מסעדות, חדשות ועוד.

היבט חדשני נוסף, הוסיף בורייס, הוא מתן האפשרות למשתמשים לעבור בכל שלב מהקלדה לחיפוש קולי. לדבריו, השירות ייפתח לשימוש הגולשים כבר ברבעון הנוכחי.

לדברי בורייס, מטרת המהלך היא הנגשת מיליוני קישורים ברשת למשתמש הסלולרי, על-ידי "כניסה עמוקה יותר" לאתרים. כוונת המהלך, הוסיף, לאפשר למפרסמי תוכן לספק מידע ממויין, הנותן להם שליטה רבה יותר לגבי איזה תוכן רואים המשתמשים - ואיך.

הגישה ה"פתוחה", לדבריו, היא צורת חיפוש אינטרנט "סמנטית", ומשמעותו שהמחשב והטלפון הסלולרי יבינו וימיינו את סוג המידע המופיע בדף האינטרנט טוב יותר.