חברת מאזדה נחשבת לאחת החברות היעילות ביותר בכל הנוגע לשמירה על סודותיה ועל דגמיה העתידיים. אולם במקרה של הדור העתידי של מאזדה 3 - מחליפתה של המכונית הנמכרת ביותר בישראל בעשור האחרון - מערכת האבטחה כשלה.
תמונתה של המכונית החדשה, שנושאת את שם הקוד J86, דלפה ביפן לאחר שצולמה ככל הנראה באירוע חשיפה פנימי של החברה. מהתמונה בולט הדמיון ל"שפת העיצוב" החדשה, שהוצגה עד כה במאזדה 6 ובמאזדה 2, עם מראה ספורטיבי ושרירי הרבה יותר משלה המכונית הנוכחית ותפיחות גלגלים שריריות מלפנים.
המפרטים טרם פורסמו אולם המכונית תהיה גדולה ומרווחת מקודמתה עם בסיס גלגלים, שינוע כנראה סביב 2.65 מ'. למרות הממדים המוגדלים והסטנדרטים הבטיחותיים הגבוהים היא תהיה קלה יותר מהמכונית הנוכחית בהתאם לגישה ההנדסית הנוכחית של החברה.
זו המכונית הראשונה של מאזדה אחרי המאזדה 2 שתעשה שימוש במתכות קלות וסופר-קשיחות בשלדה ובמרכב. הפלטפורמה עצמה מבוססת על פלטפורמה C1 המשפחתית שדל המכונית הנוכחית (ושל הפוקוס) אולם היא עברה שינויים רבים כולל מתלה קדמה ומתלה אחורי רב-חיבורי, שמשקלם הופחת. מבחר המנועים צפוי להיות דומה בשלב הראשון למעט תוספת של מנוע ה-2.5 ליטר החדש (שאינו רלוונטי אלינו) בקצה ההיצע.
מסתורין אופף כרגע את המנוע "הישראלי" של המכונית. כל המקורות בהם נתקלנו טוענים, שמשיקולי עלות של התאמה לתקני הזיהום החדשים המנוע ההתחלתי של המכונית יהיה בנפח 1.5 ליטר במקום 1.6 ליטר בדומה לקו בו הלכו מיצובישי וסובארו. אולם בהתחשב בחשיבותו של השוק הישראלי, שהוא הלקוח הגדול בעולם של דגמי ה-1.6 ליטר בנזין של מאזדה, קרוב לוודאי שהבעיה תיפתר. אב-טיפוס של המכונית צפוי להיות מוצג בתערוכת פאריס בספטמבר הקרוב כאשר החשיפה המלאה הרשמית מתוכננת ככל הנראה לתערוכת ז'נבה 2009.

לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.