גם גולשים יכולים לעשות כסף מהרשתות החברתיות: "קליקות" מדווחת כי חילקה במארס 40 אלף שקל לגולשיה

"קליקות" מתגמלת את חבריה בכסף לפי כמות העמודים הנצפים בתכנים שהם יוצרים ולפי כמות הצפיות בפרופיל שלהם ובתמונות שהם מעלים ב"שיטת העץ" - אשר בחברה מסרבים בתוקף לכנותה "פירמידה"

האם יש הוכחה שבעידן הרשתות החברתיות ניתן לתרגם לכסף גם קשרים חברתיים? מתברר שכן, והבשורה מגיעה גם לישראל.

"קליקות", שהוקמה לפני כשמונה חודשים על ידי שני אחים, אורדן וברק טרבלסי, צברה כבר מעל ל-200 אלף משתמשים.

ההצלחה המהירה של הרשת מיוחסת בעיקר למודל הייחודי שלה: קליקות מתגמלת את חבריה בכסף, לפי כמות העמודים הנצפים בתכנים שהמשתמשים יוצרים, ולפי כמות הצפיות בעמוד הפרופיל האישי שלהם ובתמונות שהם מעלים.

בחודש מארס, על פי דיווחי האתר, העבירו האחים טרבלסי 40 אלף שקל עבור פעילות הגולשים. סכום זה מצטרף לסך של מעל 200 אלף שקל שבהם תוגמלו עד כה גולשי האתר. המתוגמל החזק ביותר בחודש מארס הוא גולש שהרוויח 1,700 שקל.

אורדן טרבלסי, מנכ"ל החברה, אמר ל"גלובס" הבוקר כי מדובר בגולש שהגיע לרווחים של למעלה מ-5,000 שקלים. "מדובר בבחור שהכניס הרבה אנשים לאתר - מדובר בכמה מאות. הוא גל באתרים אחרים ושיכנע אנשים להיכנס לאתר. מאז בגלל כל שיטת העץ, הוא מקבל כסף".

שיטת העץ, שטרבלסי נמנעים מלקרוא לה פירמידה, היא שיטה על פיה "חבר מביא חבר", ועל כל פעילות של אחד האנשים שהבאת לאתר, אתה מקבל תגמול כספי.

בשבוע האחרון עמדו ממוצעי התגמול על 5 שקלים ל-1,000 צפיות בתוכן, 15 שקלים על כל 1,000 כניסות לקבוצה או קליקה, ו-60 שקל על כל 1,000 משתמשים שנכנסו לאתר והנמצאים בעץ השיווק של הגולש.

מבחינת מודל עסקי, אמר טרבלסי: "אנחנו עובדים עם כל מיני חברות פרסום שמהן אנחנו לוקחים כסף ומחלקים אותו לגולשים".

טרבלסי אמר כי החברה לא השקיעה מאומה בשיווק ובפרסום. "הגולשים הם חלק מאיתנו, הם מגינים על האתר אם משמיצים אותו, ובעצם יצרנו צוות גדול מאוד שיש לו מטרה אחת - לקדם את הרשת החברתית הזו - או על-ידי הבאת אנשים או על-ידי יצירת תוכן".

"ההחלטה לתגמל את הגולשים באתר עבור יצירת תוכן נבעה מתוך הראייה שנכון לתגמל אותם כספית עבור יצירת התוכן והתנועה" אמר ברק טרבלסי, נשיא הרשת ואחד מיוצריה.