פישמן והאוניברסיטה העברית מקימים את מרכז פישמן למימון יזמות ונדל"ן

כבר במאי הקרוב תיפתח במרכז תוכנית לימודי MBA במינהל עסקים למנהלים בתחומי יזמות ומימון נדל"ן

בהמשך למגמה הגוברת של חבירה של אילי הון למוסדות תרבות ואקדמיה בישראל ובעולם, היום (ד') נודע על עוד מיזם חדש ומעניין שכזה היוצא לדרך. אליעזר פישמן ובית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים יקימו את "מרכז פישמן למימון יזמות ונדל"ן".

המרכז יעסוק במספר תחומי פעילות: פתיחת תוכנית לימודי מוסמך במינהל עסקים למנהלים (EMBA) בהתמחות נדל"ן, ייזום וקידום מחקרים בתחום הנדל"ן, ריכוז נתוני קרקע, בינוי ותכנון שבאוניברסיטה מקווים שיהווה בסיס לעבודת מחקר וניתוח. בנוסף, המרכז יערוך כנסים בסוגיות העולות מן המחקר האקדמי ובנושאים פרקטיים יישומיים בהשתתפות בכירים מהמגזר הציבורי ומהמגזר הפרטי בארץ ובעולם.

כבר במאי הקרוב תיפתח במרכז תוכנית לימודי MBA במינהל עסקים למנהלים בתחומי יזמות ומימון נדל"ן. המרכז יפעל בשיתוף פעולה עם הפקולטה למשפטים והפקולטה למדעי החברה של האוניברסיטה.

בתחקיר שערך מוסף הנדל"ן של "גלובס" באוקטובר 2007, חשף העיתון את התוכניות השונות ללימודי נדל"ן בישראל, וביניהם את תואר ה-MRE (מוסמך בלימודי מקרקעין) החדש של הטכניון ואת מכון חיים כצמן לנדל"ן בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב. התחקיר חשף כי כי למרות הפריחה של הנדל"ן הישראלי ברחבי העולם, ענף זה, שאחראי לפעילות כלכלית נרחבת ושההשקעות בו תופסות משקל של 7%-8% מהתמ"ג בשנתיים האחרונות, כמעט ונעדר עד כה מהקמפוסים. כעת מסתבר, שהפעילות בענף, מביאה כנראה לשינוי גם באקדמיזציה של הסקטור.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".