משרד סאמט-שטיינמץ-הרינג-גורמן צירף ל"משפחת השותפים" 3 עורכי דין שכירים

עו"ד יעקב שטיינמץ, שותף-מנהל במשרד: "החלטנו לתת אופק גם לצעירים" ; בנוסף, צורף באחרונה שמו של עו"ד מני גורמן לשם הפירמה

תהליך הצמיחה של משרדי עורכי-דין בארץ, שתפס תאוצה ב-2007 משופעת העסקאות, עדיין לא מושפע מהתחזיות על המיתון בעולם. בשלב זה, המשרדים עדיין לא נאלצים להתמודד עם האיתותים הראשונים של המיתון, שהחלו בארה"ב, ובחלקם ממשיכה מגמת ההתרחבות. עם זאת, בחלק מהמשרדים צופים פני עתיד ומתכוננים לכל סיטואציה אפשרית.

"כולם חוזים שחורות מבחינה כלכלית סביב שנת 2008, באופן שישפיע על משרדי עורכי-דין, אבל אנחנו לא מרגישים ולא רואים את זה. למרות זאת, נקטנו מספר פעולות כדי להימנע ממצב שבו מיתון ישפיע עלינו", אומר עו"ד יעקב שטיינמץ, שותף-מנהל במשרד עורכי הדין סאמט-שטיינמץ-הרינג-גורמן.

הסטנו את מרכזי העיסוק שלנו לתחומים נדרשים, והרחבנו את הפעילות שלנו בחו"ל. ראינו שיש דרישה גדולה של ישראלים לפעול בכל התחומים - בעיקר בנדל"ן, אבל לא רק, מחוץ לישראל, ושיש בחו"ל רצון בליווי ישראלי לפעילות שלהם.

"בתחום שוק ההון אנחנו עוסקים כיום בעיקר בהנפקות מיוחדת, כגון תעודות סל וסטרקצ'רים. אלה דברים שעדיין מבוקשים ומהווים מעין אלטרנטיבה לפעילות שוק ההון המסורתית שלא קיימת עוד. הנפקות ראשוניות בבורסה הישראלית כבר אין, וגם ההנפקות אג"ח מאוד מצומצמות. לכן, הסטנו את פעילות המשרד למקומות שאנחנו חושבים שהגל העכור הפיננסי, שעלול לפגוע בנו עסקית, לא נמצא שם".

בסוף 2007 נתגלעה מחלוקת קשה בין השותפים במשרד על רקע דילול אחוזיהם, בעקבות הרצון לצרף אליו שותפים חדשים. לדברי עו"ד שטיינמץ, "חילוקי הדעות היו על המשך הצמיחה של הפירמה. כמה מהשותפים חשבו שצריך להרחיב את בסיס השותפות במשרד כבסיס להתרחבות המשרד, ולהכניס שותפים צעירים ראויים שעובדים איתנו כבר שבע-שמונה שנים, אבל התעוררה מחלוקת סביב השאלה מי נפרד ומי לא נפרד מאחוזים".

בדצמבר 2007, לאחר שיושבה המחלוקת, החליטו בסאמט שהם חייבים לגדול. גם הם הבינו שבשוק עורכי הדין הגודל כן קובע. "הדיון במשרדי עורכי-הדין הבינוניים, שאנחנו נמנים עימם, הוא באיזה אופן עלינו לגדול. האם הגידול צריך לבוא מבפנים או באמצעות מיזוג. ההחלטה הייתה, שגם אם נחליט בשלב כלשהו להתמזג, עלינו לתת אופק גם לצעירים במשרד, ולכן לפתוח את השערים ולאפשר כניסה של שותפים", אומר שטיינמץ.

לאחרונה שדרג המשרד 3 עורכי-דין לשותפות: יונתן שניידמן, 41, ליבנת עין-שי, 35, וניר סברוב, 37. עם צירופם לשותפות מונה המשרד 34 עורכי-דין, בהם 10 שותפים.

עו"ד יונתן שניידמן שותף במחלקת תאגידים ושוק ההון, מתמחה בדיני חברות ובדיני ניירות ערך. במסגרת עבודתו ליווה, בין היתר, את הנפקות בתי הזיקוק לנפט ו-Mirland Development Corporation Plc.

עו"ד ליבנת עין-שי שותפה במחלקת שוק ההון ומתמחה בדיני חברות ובדיני ניירות ערך. במסגרת עבודתה מייעצת ומלווה באופן שוטף חברות ציבוריות ופרטיות, ואף משמשת כמזכירת חברה למספר חברות, בהן "הפניקס".

ניר סברוב שותף במחלקת הליטיגציה של משרד, מתמחה בליטיגציה אזרחית-מסחרית. עם לקוחותיו נמנים חברות מליבו-ישראל, חוצה-ישראל, משרד רואי החשבון 'זיו האפט' ועוד.

לדברי שטיינמץ, "ליד כל שותף צריכים לפעול שלושה עורכי-דין. הגידול בשלושה שותפים יחייב אותנו לעבוד קשה, ולהגיע למצב שבו תוך זמן קצר יעבדו במשרד 40 עורכי-דין".

צעד נוסף - "ומשמעותי בהרבה", לדברי שטיינמץ - שנעשה במשרד סאמט היה צירוף שמו של עו"ד מני גורמן, 39, שותף בכיר במשרד, לשם הפירמה. הפעם האחרונה שבה צורף שם שותף לשם הפירמה הייתה לפני עשר שנים, כשצורפו שמותיהם של שטיינמץ ועו"ד דני הרינג למשרד. שבע שנים קודם, ב-1991, נוסד המשרד.

גורמן מתמחה בדיני חברות ובדיני ני"ע ועוסק בעיקר בהנפקות בבורסות זרות ובליווי עסקאות בינלאומיות. הוא הצטרף למשרד סאמט עם ייסודו, לפני 17 שנה, כטרום-סטאז'ר ועבד כעורך-דין שכיר עד שצורף לשותפות בינואר 2000. לדברי שטיינמץ, "90% מהשותפים במשרד הם עורכי-דין שהתמחו כאן. אני הייתי מתמחה של עו"ד חיים סאמט, ומני גורמן היה מתמחה שלי לפני 16 שנה. יש כאן אווירה של בית, כי רוב עורכי הדין שלנו גדלים במשרד. הם כאן מראשית דרכם המקצועית".

עבור גורמן זו סגירת מעגל. לדבריו, "אין דבר יפה יותר מאשר לגדול בתוך בית ולהגיע לכך שהמוניטין והשם של הבית הם המוניטין והשם שלך. זו סגירת מעגל אולטימטיבית".