רוצים להלביש את ברבי? מעכשיו תשלמו: מאטל תגבה דמי גישה לאתר BarbieGirls.com

יצרנית הצעצועים תגבה דמי גישה לאתר המשמש לקידום מכירת הבובות ; מקווה כי 11 מיליון מעריצי בובות ברבי באינטרנט יסייעו לה לקזז ירידה במכירות הבובות האמיתיות

חברת מאטל, יצרנית הצעצועים הגדולה בארה"ב, מקווה ש-11 מיליון מעריצי בובות ברבי באינטרנט יסייעו לה לקזז ירידה במכירות הבובות האמיתיות. היא תהיה יצרנית צעצועים גדולה ראשונה שתגבה דמי גישה לאתר המשמש לקידום מכירת הבובות, ותכניס מודל מבוסס דמי מנוי ל"עולם הווירטואלי" של אתר BarbieGirls.com הפופולרי שלה.

המהלך בא בעקבות הצלחת חברות מדיה לפתח הכנסות מעולמות וירטואליים דיגיטליים לגילאי 6-14. דיסני שילמה אשתקד 700 מיליון דולר תמורת אתר פינגווין, שבו משלמים הגולשים 5.95 דולרים בחודש תמורת הזכות להלביש פינגווין אישי; ניקולדיאון של ויאקום הודיעה על תוכנית להרחיב את העולמות הווירטואליים, כולל הרחבת אתר Neopets.com שהיא רכשה ב-2005 ב-160 מיליון דולר.

מאטל השיקה את אתר BarbieGirls.com לפני שנה. האתר מאפשר ליצור ולהלביש דמויות בובה ולהשתתף בצ'טים מקוונים, ומספר משתמשיו הרשומים עולה על 11 מיליון.

במקביל, המותג המוביל של מאטל נאבק על צמיחתו. אתמול דווח על ירידה של 12% במכירות בובות ברבי בארה"ב ברבעון הראשון, שקיזזה עלייה במכירות בחו"ל והסבה 46.6 מיליון דולר הפסד. המכירות ירדו ב-2.2% ל-919 מיליון דולר.

מאטל הצביעה על מגוון גורמים לירידה במכירות, כולל התייקרות הייצור בסין, בדיקת המוצרים והוצאות משפטיות. מניית מאטל איבדה 8% במסחר אמש.

מניית האסברו, היריבה של מאטל, עלתה ב-9% אחרי שהודיעה על גידול של 14% ברווחיה ברבעון ל-37.5 מיליון דולר, מתוך הכנסות של 704 מיליון דולר. האסברו הצביעה על הצלחתן של דמויות האקשן שלה מסדרת טרנספורמר.