כתב אישום נגד משה הלוי המכונה "הלמו": פירסם צילום של המפכ"ל עם צלב קרס

הלוי, הנחשב ל"ילד הרע של האינטרנט", הואשם בהעלבת עובד ציבור של מפכ"ל המשטרה לשעבר, משה קראדי, בפורום ברשת

לשכת התביעות במחוז הצפון של המשטרה הגישה לבית משפט השלום בעכו כתב אישום נגד משה הלוי, אחד מגולשי האינטרנט הוותיקים המוכר בכינוי "הלמו", באשמת העלבת עובד ציבור. זאת, לאחר שפירסם את תמונת מפכ"ל המשטרה לשעבר בשילוב עם צלב קרס.

"הלמו" מכיר את חוק המחשבים, דיני האינטרנט וזכויות יוצרים יותר מעורכי דין רבים אחרים, ואף חווה כמה מהם על בשרו, לאחר שהיה בעל המחשב הראשון שהוחרם לפי חוק המחשבים. הוא מהנדס מחשבים במקצועו, אך עוסק בעיצוב גרפי, מחזיק את האתר halemo.net, ונחשב לפרובוקטור ולילד הרע של האינטרנט.

בעבר פירסם "הלמו" בפורום "רוטר" צילום מסך כביכול מאתר Nfc של יואב יצחק, ובו ידיעה וצילום של השופטת דורית ביניש, תחת הכותרת "הזונה חוזרת". במקור, הכיתוב היה "הזנה חוזרת". הלמו נחקר אז בחשד להעלבת עובד ציבור.

בשיאם של העיצומים במשק והמאבק בין האוצר להסתדרות, הפיץ הלמו גרסה מעובדת לתמונתו של עמיר פרץ, בה נראה יו"ר ההסתדרות דאז כששפמו מזכיר את שפמו של היטלר. אך גם בזאת לא תמו מעלליו. בסוף 2006 הוא נעצר בחשד שפירסם באינטרנט את פרטי המתלוננת נגד שר המשפטים לשעבר, חיים רמון.

בפברואר 2006, ימים אחדים לאחר פינוי מאחז "עמונה", הועלה לפורום "רוטר" סרט קצר בשם "מפצחי הגולגלות", המכיל תמונות קשות של עימותי השוטרים והמפגינים, כשברקע מוזיקה של להקת המטאל הגרמנית "רמשטיין". בסרט יש הקבלה מרומזת, אך ברורה, בין התנהגות השוטרים לבין חיילים נאצים.

הקבלה לנאצים

הלמו העלה לפורום פוטומונטאז' של המפכ"ל דאז, משה קראדי, על רקע דגל ובו צלב קרס לצד סמל המשטרה. התמונה הורדה על-ידי מנהל הפורום, אך פורסמה למחרת ב"ידיעות אחרונות" ואחר כך באתר "הלמו". המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, הורה להעמיד את הלוי לדין.

עו"ד חיים ויסמונסקי מפרקליטות מחוז ת"א סבר שאין מקום להעמדה לדין, כיוון שהתמונה הוסרה כעבור שעה, כיוון שהלמו צפוי לטעון להגנה מן הצדק בשל אכיפה סלקטיבית וכיוון שהתמונה פורסמה גם באתרים נוספים.

כעבור שנה וחצי הופתע עו"ד ניצן לגלות שהלוי לא הועמד לדין. "התקבלה בזמנו החלטה להגיש כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור, על דעת פרקליט המדינה עצמו, שסבר כי יש מגבלות גם למדיניותנו המצמצמת והמרוסנת בעבירות הנושקות לחופש הביטוי", כתב לוויסמונסקי.

הוא דחה את טענות הפרקליט באשר לשיקולים לגניזת התיק והוסיף ש"יש הבדל בין גולשים שמעלים תגובות לאתרים שיתופיים לבין גולשים שמעלים תמונות לאתר שלהם". לבסוף נזק בוויסמונסקי: "צר לי שהחלטתי, שהתקבלה על דעת פרקליט המדינה לפני כמעט שנה וחצי, טרם מומשה מבלי שיודענו על כך".

הלמו טען אמש (ג') באתרו, כי כתב האישום הוגש במסגרת רדיפת האתרים סרבני הצנזורה. "אתר הלמו מודיע חגיגית לכל פוץ בפרקליטות המדינה ולכל אידיוט במשטרת ישראל: לא אכנע לכם", כתב הלמו. (ת.פ. 1826/08).