הישראלי שהרוויח 2,000% תשואה בהימור על האורז: "יש לי 160 אלף ד' רווח, אך אני לא יוצא. השיאים עוד לפנינו"

ישראל מורגנשטרן קנה 10 חוזים לרכישה עתידית של אורז ב-900 טון, שילם עליהם בפועל רק 8,000 דולר - ורשם תשואה פנטסטית בחמישה חודשים ; "עדיף לא להיכנס להשקעה בסחורות דרך הבנקים כי יועצי ההשקעות שם לא יודעים במה מדובר"

בשעה שמחירי הסחורות מאמירים והשווקים מגיבים בבהלה לנוכח החשש ממשבר מזון מקומי ועולמי, יש מי שמצליחים גם לתרגם את ההתפתחויות הכלכליות הללו לרווח כספי נאה, אפילו נאה מאוד.

אחד מאנשים אלו הוא ישראל מורגנשטרן, מנהל תחום השקעות בשוק ההון במרכז להשכלה פיננסית מבית מטריקס ויו"ר ועדת ההשקעות ב"ביג שוקי הון", אשר הרוויחעל השקעה של כחמישה חודשים בחוזים עתידיים על האורז, תשואה נדירה של 2,000%.

בראיון לאתר "גלובס", מספר היום מורגנשטרן: "בחצי השנה האחרונה נכנסתי להשקעה עמוקה באורז, לאחר שהבחנתי בעלייה של סחורות הדגנים הן על ידי מעקב עצמי אחר המתרחש בעולם, והן על ידי מערכת איתותים של חברת פינקסו (Finexo) הסוחרת במט"ח ובסחורות".

בנובמבר 2007 קנה מורגנשטרן 10 חוזים לרכישה עתידית של אורז בסך כולל של 900 טון, ובשווי של 22 אלף דולר, אך בפועל שילם רק 8,000 דולר על מנת לפתוח את העסקה. אם ימכור את החוזים כיום, ירשום מורגנשטרן רווח נקי של כ-160 אלף דולר.

אבל, הוא כלל וכלל לא ממהר למכור. "יש עוד הרבה שיאים נוספים לפנינו", הוא מעריך. "חקלאים אשר מכרו לפני כשנה את החוזים על האורז נאלצים עתה, לאור הבצורת והביקושים מהמזרח, לשוב ולקנותם בחזרה, כך שאני צופה עוד עליות במחיר הסחורה, מה גם שהתקשורת לא מפסיקה לעסוק בנושא ובכך תורמת להמשך המגמה".

- נהיה עדים למשבר מזון עולמי ולרעב במדינות הפחות מפותחות?

"מבחינה זו, צר לי שהצלחתי לעשות רווח ממצב קשה לאנשים רבים בחציו השני של העולם. עם זאת, אני סבור שכיום בעולם המתוקן, המדינות המפותחות לא ייתנו למצב להידרדר עד כדי רעב עולמי במדינות המתפתחות".

מורגנשטרן הוסיף כי להשקעתו באורז קבע stop loss (נקודת הגבלת הפסד) אשר מגינה עליו מירידות, כאשר מטרתה להוציא אותו מהעסקה במצב של ירידה במחיר הסחורה. בנוסף לאורז, ציין מורגנשטרן את יתר סחורות הדגן כמי שהניבו תשואה נאה למשקיעיהן והדגיש: "המגמה של עליית מחירי הסחורות עתידה להמשיך בטווח הקרוב, ומכך תהנה גם חברת כיל הישראלית".

- יש לך טיפ למשקיעים מתחילים המעוניינים להשתתף בחגיגת הסחורות?

"אם מישהו רוצה להיכנס לתחום הזה, הוא חייב ללמוד את הנושא הן מההיבט הכלכלי והן באמצעות ניתוח טכני. הכי חשוב שתהיה נגישות למכשירים כדוגמת החוזה העתידי. הבנקים אינם מקום מומלץ לביצוע פעולות כאלו, כי בבנק יועץ ההשקעות לא יודע בדיוק במה מדובר, מה גם שחדרי העסקאות בבנקים לא מדברים איתך על סכומים של פחות מחצי מיליון דולר".