קומפיוג'ן דיווחה על מציאת סמן ביולוגי המצוי בדם שמאפשר אבחון של סרטן ריאות

במחקר שנערך בקרב קבוצה של 40 נבדקים, שמחציתם חולים במחלה הקשה, נמצאה הוכחה ליעילות האבחון על-ידי הסמן הביולוגי CGEN-438

חברת קומפיוג'ן מדווחת היום (ג') על מציאת סמן ביולוגי במצוי בדם שמאפשר אבחון של סרטן ריאות.

החברה דיווחה כי במחקר שנערך בקרב קבוצה של 40 נבדקים, שמחציתם חולים במחלה הקשה, נמצאה הוכחה ליעילות האבחון על-ידי הסמן הביולוגי CGEN-438, שהוא חלק מחלבון אשר עובר מן התאים הנגועים למערכת הדם. לעומת הסמן הקודם שנתגלה DLL3 אשר נשאר כלוא בתאים.

העדויות הקליניות הראשוניות מצביעות על כך שהמולקולה שהתגלתה על ידי קומפיוג'ן, עשויה בפוטנציאל לשמש לצורך אבחון של סרטן ריאות המאופיין בתאים קטנים, כמו גם לאבחון סרטן ריאות המאופיין בתאים גדולים.

במחקר נמצאה הוכחה לכך שרמות החלבון בדם של חולי סרטן ריאות נמצאו גבוהות יותר ביחס לנבדקים הבריאים. תוצאות המחקר מצביעות על זיהו טוב יותר של חולים במחלת הסרטן המאופינת בתאים קטנים לעומת תאים גדולים. החברה הגישה בקשה להגנה על הפטנט של הסמן הביולוגי CGEN-438.

סרטן הריאות אחראי לשיעור התמותה הגבוה ביותר בעולם מבין כל סוגי הסרטנים הקיימים בשני המינים, סרטן זה מאופיין בשיעורי תמותה גבוהים, אולם אם הוא מאובחן בשלבים המוקדמים, יכולים כ-50% מהחולים להינצל ל-5 שנים או יותר. קיים צורך רפואי שעוד לא התגלה עד כה לאבחון מוקדם של המחלה, ולכן בדיקה לא פולשנית לאבחון המחלה, בעלת רגישות רבה והתמחות ספציפית, עשויה לספק תרומה רפואית משמעותית והזדמנות מסחרית משמעותית לחברה.