סולאר מילניום מגרמניה תתמודד במכרז על הקמת תחנת הכוח הסולארית בנגב

גובה המכרז נאמד ב-650-700 מיליון דולר; החברה הגרמנית בוחנת שיתוף פעולה עם חלק מהחברות הישראליות

מכרז תחנת הכוח הסולארית בנגב מתחיל למשוך לארץ חברות בינלאומיות בתחום האנרגיות החלופיות. ל"גלובס" נודע, כי חברת סולאר מילניום מגרמניה, הנחשבת לאחת משלוש החברות הגדולות בעולם בתחום האנרגיה הסולארית, מתכוונת להתמודד בפרויקט שהיקפו נאמד ב-650-700 מיליון דולר.

החברה הגרמנית בוחנת שיתוף פעולה עם חלק מהחברות הישראליות ובאחרונה התקיימה פגישה בין נציגי החברה הגרמנית לבין נציגי החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר, בנוגע להתמודדות משותפות במכרז להקמת תחנת הכוח באשלים.

כזכור, החברה לישראל שבניהולו של ניר גלעד הודיעה על כוונתה להתמודד במכרז באמצעות חברת הבת ICG, המנוהלת על ידי ד"ר יום טוב סמיה, המתמחה בתחום האנרגיות הירוקות.

מי שיזם את הקשר עם החברה הגרמנית וייצג אותה בארץ היא קבוצה של אנשי עסקים בראשות מנכ"ל האוצר ויו"ר בז"ן לשעבר, אוהד מראני, סגן ראש השב"כ לשעבר, חזי קאלו, עו"ד יואב כספי שותף במשרד עו"ד רון גזית-רוטנברג ושות' וביחד עם גוף פורטוגלי (HFCI) שהוא בעל פעילות בתחומי האנרגיה והתשתית.

ב-ICG סירבו להתייחס. מקורבים לסולאר מילניום אישרו בתגובה, כי החברה מתעניינת בפרויקט ואולם הדגישו כי החברה קיימה פגישות עם שורה של חברות מובילות, אולם בשלב זה אין סיכום עם אף גורם.

סולאר מילניום פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות ומתמקדת בבניית תחנות כוח תרמיות סולאריות. החברה מעורבת כיום בפרויקט "אנדסול" בספרד ומתכננת להקים פרויקטים עתידיים בארה"ב, סין וצפון אפריקה. בנוסף, החברה עובדת כיום על פיתוח תחנות כוח של ארובות סולאריות.

הכנסותיה של סולאר ב-2007 עמדו על 31.15 מיליון אירו, והחברה בראשות כריסטיאן בלטלה, סיימה את 2007 ברווח נקי של 11.8 מיליון אירו. לפני כחודש פרסמו משרדי האוצר והתשתיות את המכרז להקמת תחנת כוח סולארית בנגב בהספק כולל של עד 250 מגה-וואט.

בין החברות שהביעו עניין בפרויקט נמצאות אפריקה ישראל, שיכון ובינוי, החברה לישראל וכן משקיעים בינלאומיים בהם הקרן האוסטרלית בבקוק אנד בראון, המנוהלת בישראל על ידי אייל גבאי והחברות הספרדיות אבנגואה ו-EDP. במקביל, מתוכנן להתפרסם מכרז נוסף להקמת תחנת כוח סולארית בטכנולוגיה פוטוולטאית (PV) בהיקף של 70 מיליון דולר.