המיליארדר האמריקני דניאל אברהמס אשר העיד בנוגע לחשד שהעביר כספים במעטפות לרה"מ: "מדובר באדם ישר"

"ברור שלא העברתי כסף לאהוד אולמרט", מדגיש אברהמס, "רק עצם השאלה מאוד מעליבה. מדובר במוניטין שלי, ואין לי סיבה לסכן אותו"

המיליארדר האמריקני דניאל אברהמס, אשר העיד במשטרה כי בנוגע לחשד שהעביר כספים במעטפות לראש הממשלה, אהוד אולמרט - מכחיש הבוקר את כל הטענות נגדו בראיון ראשון ובלעדי לגלי צה"ל.

אברהמס מזוהה כידיד קרוב של משפחת אולמרט, ושמו הוזכר, בין השאר, כדמות מפתח - גם בפרשת מרכז ההשקעות והבית ברחוב כרמייה.

"ברור שלא העברתי כסף לאהוד אולמרט", מדגיש אברהמס, "רק עצם השאלה מאוד מעליבה. מדובר כאן במוניטין שלי, ואין לי שום סיבה לסכן אותו". אברהם מספר שלפני יומיים התבקש למסור עדות בתחנת המשטרה, שם עומת עם נהג מונית שטוען שלפני שנים הוא היה עד להעברת כספים במעטפות בין אברהמס לאולמרט.

"לא נחקרתי, אלא העדתי", מדגיש אברהמס, "איני מכיר את האיש ולא ראיתי אותו בחיי. הוא מאשים אותי שהיו לנו קשרים אישיים וקרובים, בהם נתתי לו דברים - והוא נתן אותם למישהו אחר. זהו סיפור אבסורדי".

"פגשתי את האיש שהאשים אותי בתחנת המשטרה", סיפר המילארדר, "הדבר הראשון שהוא אמר לי - האם אתה דן אברהם? וזה מראה שהוא אינו מכיר אותי. אני מרחם עליו, כי הוא נראה אדם מאוד פגיע, ונראה כאילו הוא הוזה או משלה את עצמו"

"יש אנשים שרוצים להפיל את אולמרט"

כאשר נשאל האם לדעתו יש אנשים שרוצים להפיל את אהוד אולמרט, ענה ללא היסוס "ככה זה נראה היום". אחר כך, בשלב אחר בראיון, הוסיף ואמר כי "ההצהרה השנייה של נהג המונית הזה הייתה 'אני רוצה להפיל את אולמרט מהשלטון'. הוא לא אוהב אותו", פרש.

את העד המרכזי בפרשה, המיליונר משה טלנסקי, אומר אברהמס כי הוא מכיר בקושי מהעבר הרחוק. "אני לא מכיר את מר טלנסקי, אני חושב שאני נזכר בו מלפני הרבה זמן, כשהוא התרים כסף לשערי צדק, שניסיתי להגיע לבתי חולים. ייתכן שהוא היה אחד האנשים שיצרתי קשר איתו, אבל יש לי זיכרון מאוד חלש ממנו".

על אולמרט: "מדובר באדם ישר והגון"

אברהמס סיפר כי שלשום נפגש עם אולמרט בוועידת הנשיא, אך סירב לפרט על כך. "יש לי חיים פרטיים, ולך יש חיים פרטים. כבד את שלי". לשאלה האם יש בינו לבין ראש הממשלה יחסים קרובים, אמר: "כן, אנחנו מיודדים. יש לי גם יחסים טובים עם הנשיא - יש לי יחסים טובים עם הרבה אנשים".

על התרשמותו האישית מאולמרט, לעומת זאת, המיליונר היהודי דווקא שמח לספר. "מדובר באדם ישר", הוא אומר "אחד מראשי הממשלה הטובים ביותר שהיו במדינת ישראל. הוא רוצה שישראל תגיע לשלום והשלמה עם שכנינו, והוא פועל למען כך".