הנשיא ניקולא סרקוזי התחתן עם מיליונרית

"האישה הראשונה של צרפת" אולי נולדה למשפחת תעשיינים עשירה, אבל הרוויחה לא מעט גם בזכות עצמה מדוגמנות וחוזים פרסומיים. המספרים של ארמון האליזה

נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לא התחתן רק עם דוגמנית איטלקיה, אחת הנשים היפות בעולם ומוזיקאית מצליחה. מבדיקה מיוחדת של המגזין הכלכלי "קפיטאל" עולה שנשיא צרפת התחתן גם עם מיליונרית. הונה של ברוני נאמד ב-18.7 מיליון אירו, בעוד הונו של בעלה, עם כניסתו לתפקיד כנשיא צרפת, נאמד בקצת יותר משני מיליון אירו.

בבוקר החתונה של הזוג, כמה דקות לפני הטקס, נחתם בין השניים חוזה נישואים שמגדיר את יחסיהם הכספיים במקרה של פרידה. אלא שבמקרה של סרקוזי, לא מדובר בגבר שמנסה להגן על הונו מפני אשתו הצעירה והיפה, אלא במצב הפוך - דוגמנית-מוזיקאית מיליונרית, שאמורה להגן על זכויותיה מבעלה, נשיא צרפת. למרבה ההפתעה, בימים אלה נודע לצרפתים, שהחוזה עליו חתמו הסרקוזים הוא חוזה סטנדרטי, שלא מצריך פעולות מיוחדות מצד הזוג הצעיר אם ייפרד. מדובר בחוזה רגיל, כמעט אוטומטי, עליו חותמים כל הזוגות הנשואים. יש לזכור כי סרקוזי הוא עורך דין בהכשרתו וחוזי טרום נישואים מוכרים לו היטב. בנוסף, אסור לשכוח שלא מדובר בטירון, כי אחרי הכל, סרקוזי התגרש כבר פעמיים.

הירושה של ברוני

מי שאמורה להיות מודאגת מכל העניין היא ברוני, בעלת הנכסים. יש לה אפיל של דוגמנית על, אבל לא הרבה יודעים שיש לה גם חוש עסקי מפותח. מכתבת תחקיר שהכין "קפיטאל" עולה שברוני הרוויחה 4.2 מיליון אירו בעבודות דוגמנות, 2.5 מיליון ממכירת שני אלבומי המוזיקה שלה ושני מיליון נוספים מחוזה פרסום לחברת המכוניות "לאנסיה". ולכל אלה אפשר להוסיף ירושה מכובדת שמתבססת על כך שברוני היא בתו של תעשיין איטלקי עשיר.

כשאביה של ברוני, אלברטו ברוני-טדצ'י, נפטר בשנת 1996, אמה של ברוני, אחותה, ואלריה (שחקנית וקולנוענית), אחיה (מת בשנת 2006) וקרלה ירשו שתי אחוזות ענק: טירת קסטנייטו ליד העיר טורין שסמוכה למילאנו, ו-וילה בעמק הוואר.

אבל לזמרת יש גם שתי דירות בפריז. האחת בכיכר טרן, ברובע ה-17 בפריז, שהוא אחד הרבעים היקרים בעיר, והשנייה היא ארמון פרטי ברובע ה-16, שם היא מתגוררת במשך השבוע עם סרקוזי לפני שהם פורשים למנוחת סופשבוע בארמון האליזה. כל הנדל"ן שברשותה מוערך בעשרה מיליון אירו והונה הכולל נאמד ב-18.7 מיליון אירו.

יח"צ בחינם

קשה לעקוב אחרי הונו של ניקולא סרקוזי, במיוחד לאחר גירושיו מססיליה. לפי הצהרת ההון שלו, אחרי שנכנס לתפקיד נשיא צרפת, הונו עמד על שני מיליון אירו מתוכם מושקעים 1.9 מיליון בחוזי ביטוח חיים בבנק הצרפתי סוסייטה ז'נראל.

סרקוזי התחתן עם ססיליה בשנת 1996 ולא היה מחויב באותה תקופה לדווח לממשלה על הכנסותיו. כל מה שצבר הזוג במשך 11 שנות נישואיהם, חולק ביניהם במעמד הגירושים. מאחר שהנשיא התגרש בעודו מכהן, והפך להיות הנשיא הגרוש הראשון בהיסטוריה של צרפת, קשה לאמוד כמה הוא שווה היום.

כמה עשירים שלא יהיו, הסרקוזים לא נחים לרגע ועמלים כל אחד בתחומי עיסוקיו. כמו שלסרקוזי אין כל עניין להידמות לנשיאים שקדמו לו, ברוני חסרת כל חשק להתקפל לדרישות התפקיד של "האישה הראשונה המסורתית".

היא מוקפת בחבריה האמנים ומסיימת בימים אלה לעבוד על הדיסק השלישי שלה, שיכניס כנראה הרבה מאוד כסף ללא צורך במסע פרסום. את הכסף הזה שוקלת ברוני לתרום לצדקה. השמועות טוענות שבעוד חצי שנה נוכל לראות אותה פעילה ואקטיבית למען קבוצות חברתיות במצוקה, אבל בינתיים מה שמעניין אותה זה להשמיע לעובדי האליזה את השירים שכתבה לאלבום החדש ולשאול אותם לדעתם.

ברוני אינה מתנערת מתפקיד האישה הראשונה אבל מבצעת אותו לפי דרכה. הביקור הרשמי הראשון שאותו ארגנה בארמון האליזה היה לכבודו של הנשיא שמעון פרס, וברוני הייתה זו שהכתיבה את הפרטים הקטנים והחליטה אפילו אילו מנות יוגשו בארוחה ובאיזה סדר. מצד שני, היא נשמעה אומרת "אני לא נמצאת פה כדי לסדר זרי פרחים".

ניקולא סרקוזי סומך על אישתו, ולמרות צלילתו החדה בסקרים הוא אינו מודאג. הוא פשוט החליט שזה לא מעניין אותו. סרקוזי, שנה אחרי בחירתו לנשיא צרפת הפך להיות כל כך אדיש, שאין לו בעיה לחזור על המשפט שאמר ג'ון קנדי בביקורו בפריז ביוני 1961, כשהעיתונות לא התעניינה בו אלא באישתו, ג'קי: "אני האיש שמלווה את קרלה ברוני-סרקוזי ואני שמח לעשות זאת".