חשד: בעלי הינומה מוטורס המתמחה במכירת רכבי יוקרה העלימו הכנסות במיליוני שקלים

התברר כי היקף העסקאות בחברה הגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה - בעוד שלשלטונות המס דווח על רווחים זעומים של כ-100 אלף שקל בשנה, ובחלק מהשנים אף פחות מכך

מאות בעלי רכבים יוקרתיים יוזמנו בימים הקרובים לעדות במשרדי חקירות מס הכנסה תל-אביב ומרכז. זאת, כיוון שבעלי חברת הינומה מוטורס, המתמחה במכירת רכבי יוקרה, רכבי ספורט יוקרתיים וייבוא אישי של כלי רכב מחו"ל, שי זגה ומאיר בן-צור, נעצרו בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים.

החקירה מתנהלת במחלקת חקירות מס הכנסה תל אביב והמרכז. בביקורת שערך משרד השומה חולון בספרי השותפות ובחשבונות הבנק של הינומה, התברר שהיקף העסקאות של העסק הגיע לעשרות מיליוני שקלים בשנה, בעוד שלשלטונות המס דווח על רווחים זעומים של כ-100 אלף שקל בשנה, ובחלק מהשנים אף פחות מכך. לפי החשד, עסקאות רבות, חלקן בהיקף של מאות אלפי שקלים לעסקה, לא דווחו לרשות המסים.

היום (ה') נפתחה חקירה גלויה נגד זגה ובן-צור, המיוצגים בידי עו"ד שמואל קליין. נערכו חיפושים בבתיהם, באולם התצוגה שלהם ובכספת בבנק; נתפסו ספרי החשבונות, מחשבים ומסמכים רבים המעידים על היקף העסקאות שבוצעו. בבדיקת המסמכים שנתפסו נמצאו עסקאות נוספות, שלפי החשד לא דווחו לשלטונות המס. לדברי נציג החקירות, ששי כהן, במהלך החקירה העידו לקוחות על עסקאות של קניית רכב מהחשודים, בעיקר במזומן, שלא דווחו בספרים.