תשובה מכר חניונים תמורת 40 מיליון שקל

הרוכשת - חניוני הצלחה בבעלות צחי מרקור; החניונים נמצאים בת"א, פתח תקווה, נתניה וירושלים הכוללים סך הכל 2,000 מקומות חניה

יצחק תשובה ממשיך לממש נכסים מניבים בישראל. ל"גלובס" נודע, כי חברת חניוני הצלחה רכשה מידי תשובה 9 חניונים המוחזקים באמצעות חברה פרטית בשליטתו, ברקת חניונים, תמורת 40 מיליון שקל. מדובר בחניונים בתל אביב, פתח תקווה, נתניה וירושלים עם 2,000 מקומות חניה, כך שהתמורה משקפת מחיר ממוצע של 20 אלף שקל למקום חניה.

חברת חניוני הצלחה נחשבת לחברה בעלת מספר החניונים הגדול בישראל, לחברה כיום 100 חניונים המפוזרים בכל רחבי הארץ, והיא נמצאת בשליטתו של צחי מרקור, יו"ר ומנכ"ל החברה. מרקור מכהן גם כיו"ר איגוד החניה הישראלי מטעם איגוד לשכות המסחר והוא מעורב במספר חברות העוסקות בנדל"ן בארץ ובאירופה. לפי ההערכות, לחברה 24-25 אלף מקומות חניה בישראל, מרביתם בתל אביב.

החברה פעילה מזה כ-30 בתחום החניונים ומפעילה חניונים שחלקם מופעלים באמצעות מכרזים וחלקם מושכרים ע"י בעלים פרטיים או קבלנים בעסקאות קומבינציה. היקף ההכנסות של החברה ב-2007 עמד על 15 מיליון דולר, והיא עוסקת גם בניהול כוח אדם.

עסקה זו אינה הראשונה בתחום החניונים בה מממש תשובה את אחזקותיו. בפברואר 2007 רכשה ריט 1, קרן ההשקעות בנדל"ן, 95% מהזכויות בחניון סיטי טאוור ברמת גן ב-38 מיליון שקל (400 מקומות חניה) מ-2 מוכרות, אחת מהן בבעלות יצחק תשובה.

מאידך, בחו"ל מחזיק תשובה בפורטפוליו חניונים ענק ומרשים. בשלהי 2003 רכשה חברה בת של החברה הציבורית של תשובה דלק בינלאומי למעלה מ-100 חניונים ברחבי אנגליה מחברת נשיונל קאר פארקס תמורת סכום של כ-4.3 מיליארד שקל.

כאשר חלקה של חברת הבת של תשובה עמד על 40% ושותפותיה לעסקה היו חברות נוספות בשליטה ישראלית של יזמים כמו יגאל אהובי ובצלאל איגר. עד סגירת הגיליון לא נתקבלה תגובתו של תשובה.