החברים של דן ליאור

דן ליאור, 60, נשוי 2, הוא הבעלים והמנכ"ל של החברה הסקוטית, המייבאת ומשווקת יינות ומשקאות חריפים. בסוף שנות ה-70 התקבל לעבודה בקונצרן כלל, והוצע לו לנהל את החברה הסקוטית, שהייתה בבעלות הקונצרן. בהמשך דרכו המקצועית שימש כמנכ"ל כלל שיווק ומסחר. ב-1993 רכש את החברה הסקוטית, שמייצגת כיום יותר מ-500 מותגים בישראל.

אהרון דברת קיבל את ליאור לחברת כלל בהיותו בן 27, ונתן לו את ההזדמנות לנהל את החברה הסקוטית. סמוך לפרישתו מכלל אישר דברת לליאור לרכוש את החברה. עד היום, שנים מאוחר יותר, השניים שומרים על קשר הדוק.

שלמה שרון, סגן יו"ר UTi ישראל (חברת השילוח הבינלאומית), היה בתחילת שנות ה-80 נציגה של כלל בארצות הברית. ליאור התארח בביתו והם התחברו. בהמשך נכנס שרון לתפקיד ניהולי בחברת טרנסכלל סחר (שנרכשה בידי UTi), שהחברה הסקוטית היא לקוחה שלה זה שנים. במשך השנים התייעץ ליאור עם שרון ועם מוטי פרידמן (לשעבר מבעלי טרנסכלל וכיום מנכ"ל UTi ישראל) בנושאי הטלי מס ולוגיסטיקה בינלאומית, בהיבט הייחודי של הובלת משקאות.

מתי ואלכס הרוני, אב ובנו, אנשי עסקים מאנגליה, הקימו בגליל את יקב דלתון. ליאור הפך למפיצם הבלעדי בישראל ונוצרו ביניהם יחסי חברות. הוא מסייע להם בעצות בנושא התמודדות עם הבירוקרטיה הישראלית. הם, בין השאר, עודדו אותו לפתוח חנות לציבור הרחב בסוף רחוב דיזנגוף בתל אביב.

קובי טרייביטש, מבעלי טיב טעם, הוא לקוח של ליאור. מעבר ליחסי ספק-לקוח רגילים, ליאור בוחן באמצעות רשת המזון של טרייביטש מוצרים חדשים שברצונו לייבא.

לקוח נוסף של ליאור הוא ודיע מנע, ערבי נוצרי מיפו, מרשת המשקאות ג'ורג' חינאווי. הקשרים עם משפחת חינאווי הפכו עם השנים לחבריים, ומנע מייעץ לליאור בעניין נטיות השוק. בעבר החזיקו גם בעסק משותף ליבוא אביזרים לשוק היין.

הרצל שלם, יו"ר חברת אתרים, שעסק במשך שנים בייעוץ כלכלי, הוא חבר של ליאור מימי ילדותם המשותפת בתל אביב. גם בו נוהג ליאור להיוועץ.

ליאור נשוי לצביה, אחותה של השחקנית יונה אליאן. הוא הפך לחבר באגודת הידידים של תיאטרון בית ליסין, ונוהג להביא לאליאן ולבעלה ששי קשת, שניהם חובבי יין, יינות חדשים לטעום, כדי לשמוע את דעתם.