כספומן: עפרה שטראוס

מודל החיקוי התדמיתי של שרי אריסון ממשיכה להצעיד את האימפריה המשפחתית קדימה. האם זה משתלם לה?

היא לא צריכה את מכירת הגבינות המוגברת לקראת שבועות כדי להראות הישגים; יו"ר שטראוס גרופ, עפרה שטראוס, מודל החיקוי התדמיתי של שרי אריסון, ממשיכה להצעיד את האימפריה המשפחתית קדימה. האם זה משתלם לה?

שכר: תנאי העסקתה של שטראוס, החל ב-2008, כוללים שכר חודשי של 116 אלף שקל, עם אופציה לבונוס של עד 12 משכורות חודשיות (כלומר הכפלת השכר) בהתאם לתוצאות שתציג החברה. התנאים הנלווים סולידיים למדי, וכוללים בין השאר רכב ואחזקתו, החזר הוצאות טלפון, שירותים רפואיים וביגוד. ב-2007, אגב, שכרה הכולל של שטראוס, כפי שדווח לבורסה, היה כ-329 אלף שקל בחודש.

מניות: היא מחזיקה בפחות מאחוז ממניות שטראוס גרופ, שנסחרת בבורסה בשווי שנע סביב 5 מיליארד שקל. שוויו הנוכחי של הנתח הזה הוא כ-47 מיליון שקל, וזה לפני אחזקותיה בחברה הפרטית שטראוס אחזקות (שהיא הבעלים העיקריים של שטראוס). אחזקותיה הישירות בשטראוס גרופ הניבו לה ב-2007 דיבידנד של כ-4 מיליון שקל, ועל-פי התוצאות שמציגה החברה, אין לה סיבה לצפות לפחות בשנה הבאה.

בית: שטראוס מתגוררת עם בן זוגה, עדי קייזמן, בשכונת צהלה שבצפון תל אביב, בבית ששוכן על שטח מאוחד של שני בתים. שטחו הכולל של המגרש הוא קצת יותר מדונם, לא כולל שטח צמוד המשתרע על-פני 600 מטרים רבועים שעיריית תל אביב תובעת משטראוס ומקייזמן לפנותו, בטענה שפלשו אליו. על-פי התביעה, על השטח הזה הקימו השניים בקתת עץ עם במה מוגבהת ועליה ג'קוזי, שתלו צמחייה ותלו כלובי ציפורים. בני הזוג טענו שהשטח היה מסופח לבית עוד לפני שרכשו אותו. אבל גם בלי הג'קוזי והציפורים, שטראוס מתגוררת בנכס ששוויו מוערך בכ-6 מיליון דולר. בין השכנים אפשר למצוא את לוני הרציקוביץ', אילן שילוח וליאון רקנאטי. "זו שכונה מאוד יוקרתית", מזכיר מנהל רי/מקס תל אביב, גדי אבישר, "אבל לא מנקרת עיניים. היא מושכת הרבה אנשי עסקים מבוססים וסולידיים יחסית".

סגנון חיים: שטראוס נחשבת, כבר מילדות, ל"מבוגר האחראי" במשפחה, בשטראוס ובכלל. היא מקפידה על סדר יום שמתחיל בשש בבוקר באימון כושר אישי ונמשך אל תוך הערב, בעבודה מאומצת (שכוללת שיחות טלפון יומיות עם אביה, מיכאל שטראוס). היא מקדישה לא מעט זמן לפעילות חברתית סמי-פוליטית, פעמים רבות בפורומים של אנשי עסקים בכירים.

היא נוהגת בג'יפ ב.מ.וו X5, ששוויו כ-800 אלף שקל, לובשת לעבודה בעיקר בגדים נוחים - מכנסיים כהים וחולצות לבנות שהיא רוכשת בחנות אן פונטיין. מדי פעם היא נצפית במסעדות ובמועדונים שבהם מבלים אנשי עסקים וסלבס, אבל בעיקר מארחת בביתה (שבו, אגב, באגף נפרד, מתגורר צוות של עובדי משק הבית) מפגשים אינטימיים עם ידידים. שטראוס מטפחת גם כמה תחביבים, כמו איסוף עטים יקרים (היא מחזיקה בכמה עשרות מהם) וקריאת מגזינים מכל העולם שעוסקים בתחום המזון.

אופציות: שבע שנים אחרי שקיבלה את המושכות מאביה, נראה שאין מי שמפקפק ביכולותיה של עפרה שטראוס להדהיר את הקבוצה קדימה. על אף הדימוי הרציני והכבד יחסית, היא הובילה מהלכים נועזים שזוכים למחמאות ולעניין מצד מומחים בתחום השיווק והמזון, וגם מביאים תוצאות מרשימות. "היא כאילו בת עשירים", אומרים מכרים, "אבל מי שבקיא בהתנהלות של משפחת שטראוס יודע שהיא לא הייתה מקבלת את העסק בלי שהיא ראויה לזה. היא חכמה ומוכשרת, והצליחה להעביר שם דברים שאף אחד לא היה יכול להעביר". המהלכים שנעשו בקבוצה בשנים האחרונות, אומרים מומחים, נהגו מתוך חשיבה לטווח ארוך. ואולי הם מעידים, יותר מכול, על סעיף העתידות של עפרה שטראוס: היא שם בשביל להישאר.**

דף חשבון

116 אלף שקל שכר חודשי משטראוס ב-8002

1.4 מיליון שקל בונוס אפשרי, תלוי-תוצאות

4 מיליון שקל דיבידנד לשנת 2007

46 מיליון שקל שווי אחזקות ישירות בקבוצת שטראוס

6 מיליון דולר שווי מוערך של הבית בצהלה