הג'וב החדש של משה ליאון: יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים

צפוי להחליף את היו"ר הנוכחי, ישראל גולדשטיין, שמסיים קדנציה של 3 שנים בתפקיד

יו"ר רכבת ישראל לשעבר, רו"ח משה ליאון, צפוי להתמנות לתפקיד יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים. כך נודע ל"גלובס". ליאון הוא המועמד המועדף על ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי ושר האוצר, רוני בר-און. הוא צפוי להחליף את היו"ר הנוכחי, ישראל גולדשטיין, שמסיים קדנציה של 3 שנים בתפקיד.

מינויו של ליאון כבר אושר ע"י ועדת שפניץ, לבדיקת מינויים בכירים בחברות הממשלתיות ובמגזר הציבורי, והועבר לחתימתם של לופליאנסקי ובר-און.

ליאון עומד כיום בראש משרד רו"ח ליאון-אורליצקי, שדורג באחרונה במקום ה-10 בדרוג משרדי רואי החשבון המובילים במשק. ליאון, הנחשב למקורב לבכירים בקדימה ובליכוד, כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של בנימין נתניהו.

בשנת 2003 מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל על-ידי שר התחבורה דאז, אביגדור ליברמן וסיים את תפקידו במאי 2006 לאחר שכהונתו לא הוארכה.

ההחלטה שלא להאריך את כהונתו של ליאון באה בין השאר על רקע בדיקה של מבקר המדינה בנוגע לעסקאות רכש שביצעה רכבת ישראל. דו"ח המבקר שפורסם לאחר פרישתו של ליאון לא כלל מסקנות אישיות נגדו.

הרשות לפיתוח ירושלים יוזמת ושותפה עם העירייה בקידום של תוכניות בניין עיר שונות למגורים, מסחר, תעשייה, תעסוקה, ופארקים. הרשות מקדמת כיום תכנון וביצוע פרויקטים למגורים ולתעסוקה בהיקף של 2 מיליון מ"ר. תוכנית העבודה של הרשות לפיתוח ירושלים לשנת 2008 כוללת, קידום תכנון פרויקטים למגורים בהיקף של 384,000 מ"ר.

בין הפרויקטים ניתן למנות תוכניות לשכונות מגורים שקידמה בשכונות פסגת-זאב, רמות, רמות אשכול, מתחם שנלר, מתחם משרד החוץ הישן ועוד. בנוסף, הרשות קידמה את תוכנית שדרוג המרחב הציבורי במרכז העיר, תוכנית חדשה למגרש הרוסים, היכל המשפט, כיכרות רחוב יפו ועוד. בעבר נחלה הרשות אכזבה לאחר שתוכנית מערב ירושלים (תוכנית ספדיה) שטרחה רבות בקידומה נדחתה לבסוף במועצה הארצית לתכנון ולבנייה.