מגזין "פירמה": אלפי ישראלים מתוודעים לסיינטולוגיה - 1,000 שקל לשעת לימוד, 1,000 דולר לטיפול רוחני

בקהילת הסיינטולוגיה הישראלית - בכירים בעסקים, בהיי-טק ובמדיה ; השחקן משה איבגי: "זה עסק כלכלי מטורף. בן אדם יכול להגיע לפשיטת רגל כדי להבין סיינטולוגיה"

בישראל חיים כמה אלפי אנשים המגדירים עצמם כסיינטולוגים, בהם אנשי עסקים וגם כמה סלבריטאים. כך עולה מתחקיר מגזין "פירמה", שיתפרסם בגיליון הקרוב, ביום ג' השבוע.

אחת הנקודות המעניינות בתחקיר נוגעת בעלויות גבוהות במיוחד בהן כרוכים לימודי הסיינטולוגיה. "הקורסים עלו לי 45,000 ש"ח. החומרים עלו עוד כ-20,000 ש"ח. למדתי שם כחמש שנים במערכת שעות מלאה של 30 שעות בשבוע, כך שזה יוצא כמו שכר לימוד לאוניברסיטה", מעידה שרית, סיינטולוגית לשעבר, שמפעילה בלוג בתפוז.

"למדתי להיות יועצת רוחנית, אודיטורית. מחיר שעת טיפול נקבע על ידי הכנסיה הבינלאומית - כשעזבתי התעריף עמד על יותר מ-1,000 ש"ח לשעה לאודיטור הכי פשוט. מוכרים את זה בחבילות לסיינטולוגים, כך שזה יוצא קצת יותר זול (800-900 ש"ח לשעה) וצריך לפחות 200 שעות להגיע לקליר. המחיר לשעת טיפול רוחני בחו"ל, שזה חובה, מגיע ל-1,000 דולר לשעה".

השחקן משה איבגי, שנכנס לסיינטולוגיה וגם יצא ממנה: "אחת הסיבות שעזבתי היא הכספים שהם גובים. זה עסק כלכלי מטורף. זה מן משהו לעשירים: או שגומרים עליך או שאתה צריך להיות מספיק עשיר כדי לבזבז על הסיינטולוגיה הזאת. בן אדם יכול להתרושש, להגיע לפשיטת רגל, כדי להבין את הסיינטולוגיה. הם שם למעלה עושים מיליארדים והוא על הפנים; יכול למצוא את עצמו מוכר את הבית שלו".

איילת קדם, מייסדת המרכז הישראלי לנפגעי כתות: "היכרתי בחורה שבשמונה חודשים נתנה להם 100,000 דולר. שמעתי על זוג שכבר שנים בסיינטולוגיה ונפרד ממשהו כמו מיליון דולר".

לדבריה, הסיינטולוגיה מפתה בעיקר אנשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. "יש הרבה אנשי היי-טק בכתות, לאו דווקא בסיינטולוגיה. שם זה כביכול נורא רציונלי. הם נשמעים פחות מפחידים. אני משערת שזה נובע מריק כלשהו".

הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"

שער פירמהלקבלת המגזין ועיתון "גלובס" במתנה