סקר TIM לחודש מאי 2008: "גלובס" - האתר הכלכלי המוביל בחשיפה הכללית ובגלישה ממקומות עבודה

בקרב אתרי הספורט חל מהפך, כאשר ספורט5 התברג למקום ה-15 עם חשיפה של 13.6%, בעוד one הידרדר למקום ה-18 עם 12.8% ; אחד מכל שני גולשים בישראל מבקר באתרי סקס - 43% מהגברים לעומת 5% בלבד מהנשים

כ-15% מכלל הגולשים הבוגרים (בגילאי 18 ומעלה) רכשו שירות או תוכנה המאפשרים סינון וחסימה של תכנים ואתרים לא רצויים באינטרנט, כך עולה מסקר TIM לחודש מאי, של TNS טלסקר, המודד את שיעורי החשיפה השבועיים של אתרים בישראל. חסימת התכנים נפוצה יותר בקרב הדתיים, כאשר השיעור עומד על 29% באוכלוסיה זו, בהשוואה ל-13% בקרב אוכלוסיית החילוניים.

עוד עולה מהסקר, כי 46% מכלל הגולשים היהודים הבוגרים מדווחים כי הם התנסו בגלישה לאתרי סקס, כאשר 26% ביקרו באתרי סקס בחודש האחרון. ממצאי הסקר מצביעים על כך שהגלישה לאתרי סקס היא תופעה גברית: 43% מהגברים דיווחו על ביקור באתרי סקס בחודש האחרון, בהשוואה ל-5% בלבד בקרב הנשים. שיעור הגולשים בקרב הרווקים עומד על 52%, ואף כי שיעור הגלישה לאתרי סקס בקרב חילוניים ומסורתיים הוא גבוה בהשוואה לדתיים (52% ו-43% בהתאמה), התופעה לא פוסחת גם על המגזר הדתי: כחמישית מהם מדווחים על גלישה לאתרי סקס.

ובמעבר חד לדירוג החודשי: בראש הטבלה ממשיכות לצעוד גוגל, וואלה ו-ynet, עם שיעורי חשיפה של 88.7%, 69.6% ו-60.5% בהתאמה, כאשר וואלה מרחיבה את הפער מ-ynet ומצמצמת את הפער מגוגל. נענע10 חוזרת להתברג ברביעייה הראשונה, עם שיעור חשיפה שבועי של 33.6%, ובכך מדיחה את יו-טיוב מהמקום הרביעי. msn ממשיך במגמת ההיחלשות שמלווה אותו מזה מספר חודשים, והוא יורד למקום ה-7, עם שיעור חשיפה שבועי של 25.3%, בהשוואה לשיעור קודם של 27.3%, ואילו nrg ממשיך להתחזק והוא עולה למקום ה-6, עם שיעור חשיפה של 25.9%.

בגזרה הכלכלית, גלובס ממשיך להוביל, עם שיעור חשיפה של 11.1%, בהשוואה לשיעור חשיפה של 10.4% לדה מרקר. גם בקרב אתרי הגלישה המועדפים ממקום העבודה, גלובס מוביל עם שיעור חשיפה שבועי של 11.6%.

סקר טים 16-06-08

בקרב אתרי הספורט חל מהפך, כאשר ספורט5 התברג למקום ה-15, עם שיעור חשיפה של 13.6%, בעוד ש-one הידרדר למקום ה-18, עם שיעור חשיפה של 12.8%, בהשוואה לשיעור קודם של 15.2%. אתר נוסף שממשיך להיחלש הוא תפוז, עם שיעור חשיפה של 19.5%, בהשוואה לשיעור קודם של 21.8%.

הסקר הנוכחי הינו המדידה ה-28 של סקר TIM, והוא נערך בקרב מדגם של 800 משתמשי אינטרנט (בגילאי 13 ומעלה), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.

היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד בכ-4 מיליון משתמשי אינטרנט, והוא כולל אומדן משלים של מגזרי העולים והערבים.

סקר טים 16-06-08