קו-אופ תפצה לקוחה משום שהמחיר בקופה היה גבוה מזה שעל המוצר

הרשת חויבה לפצות לקוחה בסכום של 500 שקל בגין פער בין המחירים המופיעים על שני מוצרים לבין מחיריהם בקופה - זאת למרות שהשיבה לקונה את ההפרש במלואו מיד עם גילוי אי-ההתאמה

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את קו-אופ ישראל לפצות לקוחה בסכום של 500 שקל, בגין פער בין המחירים המופיעים על שני מוצרים, לבין מחיריהם בקופה. זאת, למרות שהרשת השיבה לקונה את ההפרש במלואו מיד עם גילוי אי-ההתאמה, מנהל הסניף אף התנצל בפניה טלפונית והוצע לה בקבוק יין כפיצוי.

מזל כהן רכשה בסניף של רשת "מיסטר זול", שבבעלות הקו-אופ, רוטב צ'ילי וזיתים סוריים, ונדרשה לשלם עבורם בקופה כ-3.5 שקל (יחד) יותר מהמחיר שהוטבע עליהם. כאמור, למרות שקיבלה מיידית את ההפרש, היא תבעה פיצוי בסך 10,000 שקל, בטענה שהיא עורכת את קניותיה באותו סניף במשך כ-20 שנה, בסכומים לא מבוטלים, ותמיד יוצאת משם בהרגשה שעליה לבדוק את החשבוניות, שאם לא כן תחוייב שלא כדין.

הרשת טענה שהיא עושה מאמץ יום-יומי בלתי פוסק לבדיקה חוזרת ונשנית שקיימת התאמה במחירים. היא הסבירה שבעוד מחירי הקופה מתעדכנים מהמחשב המרכזי של הרשת, הרי שהעדכון על המוצרים נעשה באופן ידני עם "אקדח מחירים" ולעיתים חולף זמן עד שעובדי הסניף עושים כן. כשמתגלה טעות, הדגישו, היא מתוקנת ללא דיחוי והקופאיות מונחות להתחשב במחיר הנמוך יותר, כפי שמחייב החוק.

מעילה באמון

השופטת אנה שניידר פסקה בכל זאת פיצוי לתובעת. "נראה שאין זה סביר לדרוש מצרכן, שעורך את קניותיו ברשת גדולה ולעיתים קונה עשרות מוצרים בבת אחת, שבעת התשלום בקופה יעמוד וישווה בין המחירים שעל גבי המוצרים לבין המחירים שמופיעים בחשבונית".

היא הוסיפה, ש"זכותו של הלקוח לסמוך על הרשת שבעת עדכון המחירים, בין אם לטובתו ובין אם לרעתו, הדבר יופיע מייד על גבי המוצר וזאת על מנת שיוכל לכלכל את קניותיו בהתאם".

התנהלותה של הקו-אופ, פסקה, "יש משום מעילה באמון שהצרכן אמור לתת ברשת גדולה מסוגה של הנתבעת, ועליה לעשות כל מאמץ על מנת שמקרים מסוג זה לא יישנו". (ת"ק 5284/07).