פרופ' יחזקאל דרור: המציאות שהתגלתה לי בוועדת וינוגרד היתה "חלום בלהות"; יש להחליף את אולמרט

בכנס ירושלים לאיכות השלטון אמר דרור: "אולמרט לא יישם כנדרש את המלצות ועדת וינגורד ולא חיזק באופן משמעותי את המועצה לביטחון לאומי"

חבר ועדת וינוגרד, הפרופסור יחזקאל דרור, אומר כי יש להחליף את ראש הממשלה, אהוד אולמרט. בנאום שנשא אמש (ג') בכנס ירושלים לאיכות השלטון הוסיף דרור: "כיום, אין גורם אסטרטגי המסייע לראש הממשלה בתהליך קבלת ההחלטות. אולמרט לא יישם כנדרש את המלצות ועדת וינגורד ולא חיזק באופן משמעותי את המועצה לביטחון לאומי".

בהתייחסו לפרשת מעטפות הכסף, אמר הפרופסור כי ראש הממשלה לא הצליח להמציא בינתיים הסבר המניח את הדעת לקבלת המעטפות מידי מוריס טלנסקי. דרור תיאר את החברות בועדת וינוגרד כ"חוויה קשה", ואמר כי המציאות שהתגלתה לעיניו במהלך העבודה על הרכבת הדו"ח הייתה בגדר "חלום בלהות".

"מה עדיף, אולמרט או נתניהו?"

התבטאויותיו של דרור זכו כבר בעבר לתפוס כותרות ולעורר זעם רב. כזכור, דברי הפרופסור דרור שפורסמו לאחר פרסום מסקנות דו"ח וינוגרד בנוגע לפעילות הוועדה שפעלה עם שיקולים פוליטיים, הצליח לעורר זעם רב במערכת הפוליטית. בכותרת הראשית של העיתון צוטט דרור כאומר: "אם אנחנו חושבים שראש הממשלה יקדם את השלום, זה שיקול מכובד מאוד. מה אתה מעדיף, ממשלה של אולמרט וברק או בחירות חדשות שבהן יעלה נתניהו?".

בכתבה נכתבו ציטוטים של הפרופסור דרור, שבהם רמז כי שיקולים של טובת הציבור הנחו את הוועדה במהלך עבודתה: "אם אנחנו, חברי הוועדה, חושבים שראש הממשלה, אהוד אולמרט, יקדם את תהליך השלום - זה שיקול מכובד מאוד".