מצאו נישה? רשת חברתית חדשה לישראלים בחו"ל תעלה בתחילת יולי

רשת Toosoo תספק מידע רלוונטי עבור 50 אלף ישראלים שמטיילים או עובדים בחו"ל

תחום הרשתות החברתיות ממשיך להיות חם: בתחילת יולי תעלה לרשת רשת חברתית חדשה בשם Toosoo המיועדת ל-50 אלף ישראלים שמטיילים או עובדים בחו"ל, לרוב לאחר השחרור מהצבא. את הרשת החברתית הקימו 5 יזמים: אורן נעים, עופר סלע, בני סלע, מורן שני ואלדד אופיר, במטרה לספק לקהל הישראלים השוהים בחו"ל פלטפורמה אינטרנטית פונקציונלית.

"את הרשת הקמנו על בסיס 4 נדבכים מרכזיים: עבודות בחו"ל, טיולים, התנדבות ואנשים, כלומר סוג של רשת חברתית נישתית", מסביר נעים, המתפקד כמנכ"ל החברה. נעים, כמו שאר יזמי החברה, מגיע מתחום המדיה, והמטרה היא לספק לישראלים ערוץ מדיה שיספק עבורם מידע רלוונטי. "אנחנו מתכננים לאפשר למטיילים לסקר את הטיול שלהם באמצעות מצלמות וידיאו ולהעלות לאתר תוכן וידיאו איכותי. בעתיד גם נאפשר לגולשים לכתוב ידיעות לאתר ולקבל עבור זה תגמול כספי בהתאם למספר הצפיות", הוא מוסיף.

בתחום התיירות יש לא מעט מתחרים, בהם TripAdvisor ו-TripTouch הישראלית, אולם ההבדל ביניהם לבין Toosoo נעוץ בכך שהאתר מבוסס על השפה העברית. "המידע שישראלים צורכים שונה מזה שמטיילים אחרים צורכים, ונספק מידע הנוגע גם למסיבות של ישראלים, חגים וכשרות", אומר נעים.

גם אתרים אחרים, המספקים מידע על עבודות בחו"ל כדוגמת ג'ובניק, לא מהווים לדבריו תחרות אמיתית, שכן "הם סוג של אתרי מודעות. אצלנו יוכלו הגולשים לקבל מידע אמין ואמיתי על עבודות, שיעלו גולשים אחרים שהתנסו בחוויה, נאפשר למחפשי העבודה לתקשר עם המעסיקים הפוטנציאליים באמצעות מערכת צ'אט של האתר או דואר פנימי, והגולשים יוכלו לדרג את העבודות השונות, ולקבוע את מיקומם באתר".

המערכת של האתר מבוססת על זיהוי מקומו של הגולש, על פי ה-IP, אולם אחת הבעיות שעלולה לצוץ היא שבמדינות מסוימות אין מקלדת בעברית. "הפתרון לכך הוא לחלק מקלדות סיליקון לנרשמים לאתר שייסעו למדינות כאלו, וכמובן שיש את האפשרות לכתוב באנגלית", אומר נעים.

* מה המודל העסקי של החברה?

"אנחנו נייצר מודל של חלוקת הכנסות עם גורמים שנשתף עימם פעולה. לדוגמה, נאפשר רכישת כרטיסי טיסה, ביטוחים ומוצרים נלווים נוספים, וניקח אחוז מסוים כעמלת תיווך", מסביר נעים, ומוסיף כי באתר יופיעו גם פרסומות.

כיום יש לחברה שיתוף פעולה עם אתר התיירות אוגוסטה, המספק מבזקים מהעולם והמלצות, ולדברי נעים, החברה נמצאת במגעים עם גורמים נוספים כדוגמת איסתא. עד כה גייסה החברה כחצי מיליון דולר ממשקיע ישראלי החי בחו"ל, ואילו היזמים השקיעו 100 אלף דולר נוספים.