עלייה פתאומית בביקוש ל-iPhone: מחסור במכשירים מהדור הראשון

הציפייה לגירסה החדשה של iPhone, שאפל הכריזה כי תימכר החל מיולי תמורת 200 דולר, לא רק שלא הביאה לירידה במחירו של המכשיר מהדור הקודם - אלא יצרה ביקוש ער בחנויות ובלוחות היד השנייה בעולם ובארץ

ההכרזה על השקת הדור החדש של ה-iPhone יצרה אפקט הפוך מזה שציפו לו על שוק מכירת ה-iPhone הער בישראל - ונראה שהאיצה את פעילותו במקום להאט אותה. כבר חודשים שאלפי ישראלים פוקדים את לוחות המכירה ורוכשים לעצמם מכשירי iPhone שהובאו, בדרך כלל, מארה"ב - ונמכרים פה ברווח משמעותי.

מכשיר בנפח 8GB שעלה בארה"ב כ-1,300 שקל היה נמכר פה במחירים של עד 3,200 שקל - כשהמחיר הממוצע עומד על 2,200-2,500 שקל. עם ההכרזה על ה-iPhone החדש, שרבים ציפו כי מחירו - 199 דולר - יוריד אוטומטית את מחיר קודמו לקרשים, עלה בפתאומיות הביקוש לטלפון המהפכני של אפל - מה שאיזן כמעט לגמרי את הירידה במחיר והשאיר את מכשירי ה-8GB הפופולריים במחיר של כ-2,200 שקל.

"אפל חיסלו את המלאים של הדור הקודם - ועכשיו אי אפשר להשיג אותו בשום מקום בעולם", מסביר אלי, מנהל האתר iPhones.co.il בו מתנהלת פעילות קנייה-ומכירה עניפה של אייפונים. "כולם ציפו שמחירו של הדור הראשון יירד משמעותית עם ההכרזה על ה-3G - ובפועל שום דבר לא קרה".

* למה לא מחכים ל-3G?

"צריך לזכור שאנחנו לא יודעים עליו כלום. אף אחד לא החזיק אותו ובדק אותו, שלא לדבר על לדעת אם ניתן יהיה לפרוץ אותו או להתקין עליו עברית. דבר שני, וזה משמעותי יותר - הוא שלא ניתן יהיה לקנות מכשיר במזומן בחנות אפל כמו עם הדור הראשון. משום שהמכשיר מסובסד - לא ניתן יהיה לרכוש מכשיר ללא התחייבות למפעילה סלולרית, כשהאקטיבציה אמורה להתרחש במעמד הקנייה - בתהליך שאורכו יהיה, לפי הערכות, כ-12 דקות. בשורה התחתונה אנשים מוכנים לוותר על דור שלישי ו-GPS, והעיקר שיהיה להם iPhone".

מוכרי אייפונים בלוחות היד השנייה של 'פוקט', Yad2 וכמובן iPhones מדווחים גם הם על התעניינות גבוהה במיוחד. "פרסמתי את ההודעה, ותוך שעה קיבלתי לפחות 15 טלפונים. באותו יום כבר מכרתי את המכשיר", מספר מ', אחד המוכרים אליו התקשרנו רק כדי לשמוע 'כבר לא רלוונטי' מהצד השני. בלוחות עצמם, אגב, נראה שיש יותר הודעות "מחפש iPhone" מאשר "מוכר iPhone", ואלה השניות מבוססות בדרך כלל על סוחרים שהביאו 2-8 יחידות בכוחות עצמם וגוזרים קופון שמן על כל יחידה - והכול במסגרת התאווה הישראלית לבלתי מושג.

הבהרה

נגן ה-uPod והמותג 4Play מיובאים ומופצים ע"י חברת אלודה, ואת הדברים על היותו חיקוי של ה-iPod אמר מנכ"ל החברה, דוד אלון. דלתא דיגיטל, שהוזכרה בכתבה, היא יבואנית מצלמות סמסונג ו-Kodak ומפעילת רשת חנויות "פוטושופ".