השנייה של אהרון ואוהד שקד: שקד גלובל השקיעה 15-20 מיליון דולר בחברת The Green Way

The Green Way מספקת פתרונות ירוקים לפרויקטים בתחום הנוף, הקרקע ואיכות הסביבה

"קלינטק" היא מילת קסם. אנשים מרבים לדבר על הנושא, אוהבים להראות שהם מגלים עניין בגורלו של העולם, ומי מהם שיש לו הון פנוי, גם משקיע בחברות בתחום.

אחד הגופים הללו הוא Shaked Global Group, חברת ההשקעות הפרטית של אהרון שקד ובנו אוהד. אהרון שקד הוא אחד מעשירי ישראל ואת הונו צבר בעיקר הודות לחברת ההימורים המקוונים 888. כמנכ"ל שקד גלובל מכהן שי און, שטרם הצטרפותו לשקד ג'וניור כיהן במשך שש שנים כסגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח עסקי בנס טכנולוגיות.

שקד גלובל הוקמה לפני כשנה, ביוזמתו של אוהד, מתוך מטרה להשקיע אך ורק בחברות קלינטק. ההון של החברה, מטבע הדברים, הוא משפחתי ולפי ההערכות היא אינה עובדת לפי תקציב השקעות שנתי מוגדר מראש. בתחילת השנה השלימה החברה השקעה ראשונה ועכשיו הגיעה תורה של השנייה.

ההשקעה הינה בחברת The Green Way (השביל הירוק), המספקת מגוון של פתרונות ירוקים למגוון פרויקטים בין היתר בתחום הנוף. החברה פועלת בתוך כך להגנה על צמחייה בעת ביצוע חפירות בזמן הקמת תשתיות כמו כבישים, כך שהצמחייה שנעקרת לצורך החפירות נשמרת בינתיים בקרקע זמנית ואחר-כך נשתלת מחדש לאורך התוואי שנבנה. החברה פועלת בתחומים נוספים של איכות הסביבה דוגמת השקיה, ייצוב קרקע, תחום השפכים והמים, וגם מקיימת שיתופי פעולה עם חברות היי-טק הפועלות אף הן בתחום איכות הסביבה.

הפנים לאירופה

ל"גלובס" נודע כי סך ההשקעה של שקד גלובל בחברה הוא 15-20 מיליון דולר והוא משקף לה שווי של כמה עשרות מיליוני דולרים. ההשקעה בוצעה בתוך החברה ולא במסגרת רכישת חלק מאחזקות בעליה. מטרת הגיוס היא מימוש פוטנציאל הצמיחה הבינלאומית של החברה, בין היתר במדינות מזרח אירופה.

ההשקעה הראשונה של שקד גלובל הייתה בחברת Blue-I, שפיתחה מערכת למדידה ובקרה של איכות מים וניטורם בזמן אמת. שקד גלובל רכשה החוצה את אחזקות קיבוץ רמת רחל בחברה (20%) ובימים אלו משלימה Blue-I גיוס נוסף של 3.5 מיליון דולר בו לקחה חלק גם שקד גלובל (1.5 מיליון דולר) והיתר על-ידי קרן Docor. אחרי שיושלם גיוס זה, מתכננת החברה לגייס סכום דומה ממשקיעים אחרים. שווי החברה לצורך הגיוסים נקבע על 16-20 מיליון דולר לפני הכסף.

ובחזרה ל-The Green Way. החברה, שהוקמה לפני 11 שנה, מעסיקה כיום למעלה מ-100 עובדים ובין הפרויקטים שתכננה וביצעה עד כה ניתן למצוא את הפיתוח הנופי של קיבוץ בארי, שיקום נופי של תחנות הכוח רוטנברג וגם של מחלף שבעת הכוכבים בנתיבי איילון, וכביש חוצה ישראל. The Green Way פעילה בעיקר בישראל, אך מבצעת פרויקטים גם בארה"ב, קפריסין וטורקיה. משרדי החברה ממוקמים ביבנה והמנכ"ל והמייסד שלה הוא הראל גולסט (37) שגם מחזיק בעיקר הונה.

השקעה בבוגרות

ל-The Green Way יש חברה בת בשם GBW, שמתמקדת בקטילת אצות במים, ולפי ההערכות עומדת לצאת בחודשים הקרובים בגיוס הון ראשון.

שקד גלובל מגדירה עצמה כחברה המתמקדת בחברות כמעט בשלות עד בשלות, בעלות טכנולוגיות ומוצרים מוכחים. לפי אתר הבית של החברה, היא מעדיפה להתמקד בתחומים דוגמת הטיפול במים ופסולת, אנרגיה אלטרנטיבית, בקרת זיהום ומיחזור.