חברת הכבלים HOT מוותרת בשלב זה על דרישתה לשינוי צורת ההתקשרות שלה מול ספקיות האינטרנט ומותירה על כנו את השימוש בחייגנים. הסיבה קשורה, ככל הנראה, לכך שספקיות האינטרנט טענו שהמעבר כרוך בעלויות גבוהות מבחינתן ו-HOT נדרשה לשאת בהן חלק. עם זאת, HOT הבהירה שבמקרים של חיבור לקוחות ברשתות תקשורת, החברה תפעל לביטול החייגנים מול הספקיות.
כפי שפורסם ב"גלובס", חברת HOT הודיעה על שינוי מודל העבודה מול כל ספקיות האינטרנט ותוך כדי כך, גרמה להתמרמרות קשה אצל חלקן. החברה שלחה מכתב לכל הספקיות והודיעה להן שבתוך כמה חודשים ייאלצו לעבור לשיטת עבודה חדשה מול הרשת שלה - ללא חייגנים.
המשמעות עבור הספקיות, בהן 012 סמייל ונטוויז'ן 013 ברק, היא שהן יצטרכו להגדיר מחדש באופן ספציפי את כל אחד מלקוחותיהן לפי התצורה החדשה. בזק בינלאומי אפשרה מראש ללקוחותיה המשתמשים בתשתית האינטרנט של HOT לפעול בכל אחת משתי התצורות, ולכן היא צפויה להיפגע פחות.
בשל התכנון של הרשת של HOT ובשל מגבלות טכנולוגיות, חויבו ספקיות האינטרנט לעבוד מולה עם חייגנים. העבודה עם חייגנים אפשרה לספקיות להקצות ללקוח כתובת IP משלו והעניקה להן יותר יכולת לספק ללקוח הקצה שירותי ערך מוסף.
כעת, בעקבות שינויים הנדסיים שעורכת HOT ברשת שלה, היא מבטלת את המודל ועוברת למודל המקובל והנפוץ בעולם של עבודה ללא חייגנים. הסיבה העיקרית היא ש-HOT משדרגת את הרשת שלה ותתחיל לספק בקרוב מודם אחד לאינטרנט ולטלפוניה.
כיום, המצב ב-HOT הוא שמנוי שרוצה גם טלפוניה וגם אינטרנט נדרש לשתי קופסאות נפרדות. המעבר לקופסה אחת מחייב מעבר למודל של עבודה ללא חייגנים כיוון שקופסאות אלה לא תומכות בחייגנים. יש לציין גם שבעולם מרבית מפעילי התקשורת משמשים כספקי אינטרנט ולא כמו שהמצב בארץ שקיימת הפרדה בין חברות התשתית לספקיות ומכאן נולד רעיון החייגן.
עוד נודע כי המהלך של HOT נובע גם מצעדי התייעלות. העבודה עם חייגנים משמעותה ש-HOT חייבת להקצות ללקוח רוחב פס יותר גדול, ומעבר לתצורה החדשה יחסוך את זה. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.