מניית חברת מחקר השווקים, קומסקור (סימול:SCOR) נפלה הערב בוול סטריט בכ-22%, על רקע חשיפתו של כלי ה-AD Planner של המתחרה הענקית, גוגל
, אשר מיועד לעזור למפרסמים לקבוע באיזה אתר ומיקום באתר יהיה הכי יעיל מבחינתם לפרסם.
האד פלנר של גוגל ניתן בחינם, אך הוא עדיין מיועד רק לאותם אלו שקיבלו הזמנה להורידו, מסר דובר גוגל, ברנדון מקורמיק. את הכלי החדשני השיקה גוגל דרך אתר הבלוגים AdWords. המשתמשים יכולים להכניס פרטים דמוגרפיים ואתרים הרלוונטים לקהל היעד שלהם, האד פלנר אז מקשר את האינפורמציה על אותם אתרים שקהל היעד של החברה המפרסמת עשויים לצפות בה, או סטטיסטיקה על אופני השימוש באינפורמציה באתרים הנבחנים על ידי המפרסם.
מקורמיק אמר: "המטרה היא לעזור למפרסמים וסוכנים להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם, ולתת להם את הכלי המתאים לשם תכנון אפקטיבי של קמפיינים אינטרנטים בנפחים גדולים".
האנליסט טוד גרינוולד מסיגנל היל גרופ אמר הערב כי הנפילה של מניית קומקור היא מוגזמת. לדעתו הכלי שהציגה גוגל יהיה שימושי למפרסמים או עסקים קטנים יחסית, אך לא יבוא במקום מה שעושה קומסקור, אשר לה פאנל של מעל למיליון לקוחות בארה"ב אשר מנהלים את החלטותיהם על פי נתוני החברה. אם זאת אומר האנליסט "בכל פעם שגוגל נכנסת לשוק שלך ומתחילה לחלק מוצרים בחינם, זה לא דבר טוב מבחינתך, בוודאי לא מבחינת הסנטימנט של השוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.