באפריקה ישראל מודים: "העזיבה של לבייב ללונדון פגעה תדמיתית בחברה"

גרינשפון: "אחרי הפרסומים על הבית בלונדון, העיתונאים לקחו לעצמם את אפריקה כשק חבטות חדש" ; איזי כהן: "קניון רמת-אביב זה פרויקט מאוד סקסי. השבחנו את ההכנסות מדיירים, הוצאנו את בתי-הקולנוע וקיבלנו עשרות מונים. ברגע שיהיה משקיע רציני שיש לו כסף, נשקול לממש"

עזיבתו של בעל השליטה באפריקה ישראל לב לבייב - את ישראל, לטובת לונדון, פגעה תדמיתית בחברה - כך מודה היום הנהלת אפריקה ישראל. סגן היו"ר נדב גרינשפון, אמר את הדברים במפגש עם עיתונאי "גלובס".

לדברי גרינשפון והמנכ"ל החדש, איזי כהן, מבחינה תפעולית - לא רק שמעברו של לבייב ללונדון לא פגע, אלא גם עזר, אולם מבחינה תדמיתית היתה פגיעה. גרינשפון: "נוצרה סיטואציה לא נעימה, שבה היו פירסומים גדולים על הבית שלבייב רכש בלונדון וזה היה אחרי שהמניה ירדה. זה פגע בציבור הישראלי-דתי של לבייב, וזה היה בזמן שהמניה ירדה, אז כל העיתונאים לקחו לעצמם שק חבטות חדש - אפריקה ישראל".

לדברי גרינשפון, מבחינה תפעולית, אין שום שוני בחברה: "לבייב נסע להיות קרוב לעסקים שלו באותם מקומות שהוא חזק בהם. אם הוא נמצא במוסקבה יש לזה אפקט חזק על החברה. החברה נהנתה מזה. נכון שתדמיתית היתה איזו תקופה של פגיעה, אבל אנו מקווים שאנחנו אחרי זה".

המנכ"ל, איזי כהן, אמר בעניין זה: "אני מדבר עם לבייב פעמיים-שלוש ביום ואני מתרשם כמה הוא מסייע, ואני רואה כמה חשובה לו ההצלחה של אפריקה. אני בטוח שאפריקה תציף הרבה ערך בשנים הקרובות".

"ברגע שיש משקיע רציני שיש לו כסף - נשקול מימוש נכסים"

בהתייחס לידיעות האחרונות בדבר מכירת קניוני אפריקה, אמר כהן: "אנחנו לא דפקנו על דלתות לשאול אם מעוניינים. כנראה יש איזה אינטרס לגופים האלה לומר שהם מעוניינים. מדובר בגופים שרוצים להראות שיש להם הכסף לקנות. אין לנו שום אסטרטגיה לממש נכסים, כדי להשקיע בנכסים בחו"ל. עם זאת, יש לנו אסטרטגיה לבדוק כל נכס ונכס. אני מתכוון להמשיך לבדוק האם זרם ההכנסות המתקבל כרגע הגיע לאיזה מיצוי והאם אנחנו מגיעים למסקנה שהתשואה המתקבלת כרגע היא מקסימלית בהתחשב בדמי השכירות ומצב המשק. נשקול האם ניתן לקבל היום על יד המימוש תשואה עודפת. הכל על בסיס פיקוח מאוד צמוד של התזרים".

"אנו מראים התעניינות", המשיך כהן. "אנו שומעים ונמשיך לשמוע, כי אין ספק שהנכסים האלה השביחו את עצמם בשנים האחרונות ויש בתוכם כמה נכסים שאנו לא מוציאים מכלל אפשרות שאם נקבל את המחיר המתאים נממש אותם. קניון רמת אביב, למשל, זה פרויקט מאוד סקסי. השבחנו את ההכנסות מדיירים, הוצאנו את בתי הקולנוע, וקיבלנו עשרות מונים. ברגע שיש משקיע רציני שיש לו כסף, נשקול. כל אחד נהנה לומר: 'אני בודק'. אבל נכון שהגיעו הצעות טובות".

"אפריקה קודם כל שומעת את ההצעות והן נבדקות. אם המחיר יתבסס על בסיס תשואה מסויימת או על בסיס טוב יותר, או ייצור עודף תשואה על פני התשואה האלטרנטיבית, אז אפריקה תקבל החלטה אם למכור את הכנס. זה חלק מהפעילות שלנו. אני לא מוציא מכלל אפשרות שב-2009 לא נעשה שום מימוש", הוסיף כהן.

בהתייחס לפירסומים בדבר הכוונה למכור את זארה וגוטקס, אמרו כהן וגרינשפון: "לגבי זארה אנו לא רוצים למכור, כי זה מקור רווחי ביותר, וגם לא יכולים למכור, לפי חוזה הזיכיון. לגבי גוטקס, אנחנו מנסים להציף ערך מהאחזקות האלה. אם יבוא גוף וידבר איתנו, נשקול".

איזי כהן: "אני מתכוון להביא את דניה סיבוס יותר ויותר לפרויקטים של אפריקה"

בנוגע לפעילותם של לבייב ושל אפריקה ברוסיה, אמר גרינשפון: "כשנכנסנו ב-2001 לרוסיה אף אחד לא הבין איך אנו יכולים לשלוח לרוסיה כל-כך הרבה כסף. זו מדינה שאנו מכירים אותה ואוהבים לעבוד בה. היתה לפעילות הזו תרומה מאוד גדולה לרווחיות החברה. אנו שחקן מאוד משמעותי שם וחלק מהתהליך הוא שאנו מממשים ומכניסים שותפים. יש הרבה שותפויות שצמחו כתוצאה מהפעילות הפרטית של לבייב".

באשר לדניה סיבוס, שנקלעה לקשיים קשים, אמר כהן כי הוא עושה מאמץ להגדיל סינרגטיות בתוך הקבוצה: "אני מתכוון להביא את דניה סיבוס יותר ויותר לפרוייקטים של אפריקה. רומניה ורוסיה הן שתי מדינות אסטרטגיות עבור דניה סיבוס".