מנורה מבטחים זכתה בשליטה על קרן ההשתלמות של המהנדסים

מנורה מבטחים רכשה 60% מהקרן תמורת 23 מיליון שקל ; מנורה התחייבה לשמור על דמי ניהול של עד 0.3% בשלוש השנים הראשונות

מנורה מבטחים פיננסים, בניהול יהודה בן אסאייג, זכתה במכרז שערכה רשות החברות למכירת השליטה בקרן ההשתלמות של המהנדסים. מנורה מבטחים רכשה 60% מהקרן, תמורת 23 מיליון שקל. 40% הנותרים ייוותרו בידי הסתדרות המהנדסים, שהחזיקה קודם למכרז ב-50% מהקרן יחד עם המדינה, שהחזיקה אף היא ב-50% מהקרן.

קרן ההשתלמות של המהנדסים היא קרן סקטוראלית שמנהלת נכסים בהיקף של 2.24 מיליארד שקל. ב-12 החודשים האחרונים הועברו מהקרן 214 מיליון שקל כשהצבירה נטו הסתכמה בתקופה זו בקיטון של 159 מיליון שקל. במכרז התחייבה מנורה מבטחים בשלוש השנים הראשונות לשמור על הרמה הנהוגה של דמי ניהול בקרן, דהיינו עד 0.3%, כשלאחר מכן ניתן יהיה להעלות את דמי הניהול עד ל-1.2%. ב-2007 גבתה הקרן דמי ניהול של 0.28% מהצבירה. בקרן כ-28 אלף עמיתים והיא תנוהל על ידי איתי יעקב, המנהל את תחום הגמל וההשתלמות במנורה מבטחים פיננסים.

המכרז למכירת הקרן היה לא שיגרתי ובוצע באמצעות האינטרנט ונמשך אתמול כל היום. ההצעה השנייה היתה נמוכה בסך הכל ב-50 אלף שקל מההצעה הזוכה של מנורה. קודם לרכישה מנהלת מנורה מבטחים נכסים בהיקף של כ-413 מיליון שקל בקרנות ההשתלמות שלה. עם הרכישה יגדלו נכסי מנורה בהשתלמות לכ-2.65 מיליארד שקל.

כמו כן, מנורה מבטחים גמל זכתה במכרז לניהול קופת גמל מרכזית להשתתפות בפנסיה תקציבית בשלטון המקומי. החל משנת 2004 מחויבים עובדי הרשויות המקומיות להפריש 2% משכרם כהשתתפות במימון הפנסיה התקציבית. החל משנת 2008 הכספים חייבים להיות מנוהלים בקופת גמל ייעודית לנושא. כיום ישנם גופים ספורים שנכנסו לשוק החדש של קופות הגמל המרכזיות להשתתפות בפנסיה תקציבית, בראשם: הראל, מנורה מבטחים, פריזמה, מיטב, מקפת וכלל ביטוח. כמו כן, עיריית תל אביב הקימה קופה כזאת לעובדיה.

המכרז של השלטון המקומי נוהל על ידי החברה למשק וכלכלה בשיתוף חברת הייעוץ שאול את לחמן. *