קלאב הוטל תפצה משפחה ב-10 אלף שקל בעקבות פריצה לחדרם במלון

ביהמ"ש קבע כי המלון לא הוכיח שנקט "אמצעי זהירות סבירים להגנת אורחי המלון וחפציהם", ופסק כי אין די בהצבת מאבטחים בכניסה למלון כדי להוכיח שהמלון לא התרשל

בית משפט השלום בראשון-לציון חייב את רשת קלאב הוטל ואת חברת הביטוח הראל, המבטחת אותה, לשלם פיצוי בסך 6,700 שקל ושכ"ט עו"ד בסך 3,500 שקל למשפחה שהתארחה בקלאב הוטל אילת, וזאת בגין גניבה שהתרחשה בחדרם בעת ששהו בו.

באוגוסט שעבר נפשה משפחת יחיאלי במלון האילתי של רשת קלאב הוטל. בשעת לילה פרץ אלמוני לחדרם בעודם ישנים וגנב תיק שהונח ליד המיטה. בתיק היה כסף מזומן, תעודת זהות ומפתחות של הבית והרכב. הם דיווחו לקב"ט המלון ולמשטרה והראו להם סימני שפשוף במשקוף הדלת ופריצה שבוצעה כנראה באמצעות מברג.

באמצעות עו"ד לורן אקוקה הם תבעו פיצוי בסך של כ-11 אלף שקל, בגין עוגמת-נפש, הכסף המזומן שנגנב, עבודות מוסך להחלפת אימובילייזר ברכב ועוד. המלון טען, באמצעות עו"ד עמירם מגן, שדו"ח המנעול האלקטרוני לא הראה כניסה בלתי מורשית לחדר וכי השפשוף הקל על הדלת אינו יכול להיות תוצאה של ניסיון פריצה. לטענת המלון, סביר שהמשפחה התרשלה כשהשאירה את דלת הכניסה או המרפסת פתוחות במהלך הלילה.

חוק השומרים קובע כי בעל מלון הוא "שומר שכר" האחראי לאובדן ונזק, אולם כשמדובר ב"חפצי ערך" הוא אחראי רק אם האורח הודיע על קיומם ומסרם להחזקת המלון, אם נדרש לכך.

השופטת יעל בלכר קבעה כי מפתחות הבית והרכב אינם בגדר "חפצי ערך" המחייבים לאחסנם בכספת החדר או המלון. "טבעי הוא כי משפחה המגיעה לנופש מביאה עימה תיק אישי הכולל ארנק, תעודות שונות ומפתחות לרכב. אין זה סביר לדרוש שצרור המפתחות יישמר בכספת, במיוחד במקרה שבו האורח משתמש ברכבו במהלך החופשה", טענה.

בלכר קבעה כי המלון לא הוכיח כי נקט "אמצעי זהירות סבירים להגנת אורחי המלון וחפציהם", ופסקה כי אין די בהצבת מאבטחים בכניסה למלון כדי להוכיח שהמלון לא התרשל. "גנב יכול להיות גם אורח במלון או עובד המלון, וראוי שיינקטו אמצעים נוספים למנוע אירועי גניבה מחדרים, כגון סיורים או מצלמות אבטחה". (ת.א. 5344/07).