גזית גלוב נכנסת לתחום המלונאות: רכשה מתחם בלגונה באילת ותקים מלון סוויטות יוקרתי

בהליך התמחרות שהסתיים בימים האחרונים ושיוגש לאישור בית המשפט המחוזי, מבקש כונס הנכסים של חברת נאות אואזיס, לאשר מכירת נכס באילת לחברת ג'י.אל.אי מרכז רוטשילד, חברה בת של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן

גזית גלוב, ענקית המרכזים המסחריים והנדל"ן המניב, עומדת להיכנס לראשונה גם לעסקי המלונאות בארץ, כך נודע ל"גלובס". בהליך התמחרות שהסתיים בימים האחרונים ושיוגש לאישור בית המשפט המחוזי, מבקש כונס הנכסים של חברת נאות אואזיס, לאשר מכירת נכס באילת לחברת ג'י.אל.אי מרכז רוטשילד, חברה בת של גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן.

סאגה משפטית

נאות אואזיס, שהייתה שייכת לאיש העסקים החרדי פנחס ארנרייך (שהיה ממקימי עמנואל בשומרון), תכננה להקים בשטח המשתרע על פני 5,081 מ"ר מלון סוויטות מפואר. אולם, החברה לא עמדה בהתחייבויותיה לבנק הבינלאומי הראשון ולנאות אואזיס מונו כונסי נכסים עורכי הדין ירון אלחנני ודנה יגור ממשרד עוה"ד קנטור, אלחנני, טל ושות'.

ל"גלובס" נודע כי לאחר תהליך ההתמחרות הגיעו לקו הגמר שתי פיינאליסטיות: פאנגאיה נדל"ן שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאיר, שהתמודדה באמצעות חברה בשם "טרה לגונה" ומרכז רוטשילד מקבוצת גזית גלוב.

בסיום ההליך זכתה קבוצת גזית גלוב בזכויות הבנייה בנכס במחיר של 48.1 מיליון שקל. 5 הדונם ממוקמים בלגונה הצפונית באילת בסמוך למלון שרתון מוריה. במקום זכויות בנייה (לפי חוזה חכירה עם מינהל מקרקעי ישראל) ל-20 אלף מ"ר של מלונאות, מתוכם 1,250 מ"ר של שטחי מסחר. בכוונת הקבוצה להקים מלון סוויטות יוקרתי שיכלול 165 חדרים. טרה לגונה הציעה סכום של 45.6 מיליון שקל למתחם.

בכך מגיעה לסיומה סאגה משפטית ארוכה וסבוכה סביב המתחם. בשנת 2004 ביקש הבינלאומי למנות כונס נכסים על הזכויות של נאות אואזיס במקום בשל חוב של יותר מ-80 מיליון שקל.

בסוף 2002 עוד התכוונו נאות אואזיס ושרתון מוריה להקים "דיסנילנד" במתחם של 38 דונם ובהשקעה של 150 מיליון דולר בשיתוף עם יועצים של דיסני האמריקנית.

בפרויקט כולו תוכננו להיבנות 350 סוויטות, שטחים ציבוריים בשטח של 50 אלף מ"ר, מרכז אטרקציות תיירותי ומסחר בשטח של 25 אלף מ"ר. כן תוכננו שטחי שירות של 10,000 מ"ר. אולם, משראה הבינלאומי כי הפרויקט לא מתקדם תבע מנאות אואזיס להגדיל את ההון העצמי שלה.

לגזית גלוב ישראל שבבעלות גזית גלוב 8 מרכזים מסחריים פעילים בישראל, הכוללים שטחי מסחר בהיקף כ-100 אלף מ"ר ו-6 קרקעות לפיתוח בשטח כולל של 140 אלף מ"ר. לגזית גלוב בתי דיור מוגן ומתחמי בילוי וקולנוע ובנובמבר 2007 רכשה מתחם לספורט ונופש במבשרת ציון, אך זו כניסה ראשונה לתחום המלונאות.

החברה עוסקת ברכישה פיתוח וניהול של נכסים מניבים בצפון אמריקה, אירופה וישראל ומתמקדת בעיקר בענף המרכזים המסחריים. הקבוצה, מחזיקה ב-465 נכסים בשטח בנוי להשכרה של 4.5 מיליון מ"ר בשווי הנאמד ב-8.5 מיליארד דולר. *