שיכון ובינוי תקים קרית סטודנטים באונ' ת"א בהשקעה של 400 מיליון שקל; השכירות לדירת יחיד - 1,600 שקל

דירת 2 חדרים תעלה 2,200 שקל ; בסה"כ ייבנו כ-1,424 דירות ב-8 בניינים בני 8 קומות, שיכללו כ-1,050 דירות סטודיו, מעל 237 דירות 2 חדרים המיועדות לשני סטודנטים וכ-50 דירות משפחתיות למשפחות של סגל זוטר

אוניברסיטת תל אביב חתמה היום (א') עם חברת שיכון ובינוי יזמות נדל"ן (לשעבר שיכון עובדים) שבשליטת שרי אריסון על הסכם להקמת קרית סטודנטים - פרויקט בניה גדול של קומפלקס מעונות בפאתי קמפוס האוניברסיטה.

הפרויקט כולל את שיפוץ מתחם איינשטיין והקמת מתחם ברושים, ויכלול 2,300 מיטות. עלות הפרויקט נאמדת ב-400 מיליון שקל. בסך הכל ייבנו כ-1,424 דירות בשמונה בניינים בני 8 קומות שיכללו כ-1,050 דירות סטודיו, מעל 237 דירות 2 חדרים המיועדות לשני סטודנטים וכ-50 דירות משפחתיות למשפחות של סגל זוטר. השכירות לדירת סטודיו תעלה 1,600 שקל ו-2,200 שקל לדירות המיועדות לשני סטודנטים.



הפרויקט, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים קייזר-לקנר ייבנה בשיטת BOT באמצעות חברת שיכון ובינוי וחברת סולל בונה תשתיות, גם היא מקבוצת אריסון. בניית הפרויקט צפויה להסתיים תוך 4 שנים ותקופת הזיכיון לתפעולו ניתנה ל-25 שנה.

נשיא האוניברסיטה פרופ' צבי גליל אמר כי "בניית הקריה תיתן פתרונות לסטודנטים הזקוקים לדיור ושמצבם הכלכלי לא מאפשר להם להשיג זאת בשל מחירי השוק הגבוהים. קריית המעונות היא גם מענה להיצע המצומצם של שוק הדירות ברחבי תל אביב".

מנכ"ל אוניברסיטת תל אביב מוטי כהן, אמר כי קריית הסטודנטים החדשה תגדיל באופן משמעותי את מספר המיטות המיועדות לסטודנטים ותאפשר לאלפים מהם ללמוד באוניברסיטה בתנאים נוחים. "בניית מגדלי המעונות תוסיף חיות לקמפוס האורבאני ותאפשר לאוניברסיטה להציע דירות לדוקטורנטים וחברי סגל צעירים, להרחיב את התכניות הבינלאומיות שלה ולתת מענה דיור לסטודנטים מחו"ל", הוסיף כהן.